فضيلت ماه شعبان در کلام امام رضا

فضيلت ماه شعبان در کلام امام رضا

خانه / پیشنهاد ویژه / فضيلت ماه شعبان در کلام امام رضا

ماه شعبان ماه بسیار شریفی است و منسوب به حضرت سید انبیاء صلی الله علیه و آله می باشد و اعمال این ماه بسیار پر فضیلت است. به همین مناسبت فضيلت  این ماه عزیز و بزرگ را در کلام امام رضا بخوانید : 

فضيلت ماه شعبان در کلام امام رضا

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام؛ ماه شعبان ماه بسیار شریفی است و منسوب به حضرت سید انبیاء صلی الله علیه و آله می باشد و اعمال این ماه بسیار پر فضیلت است. به همین مناسبت فضيلت  این ماه عزیز و بزرگ را در کلام امام رضا بخوانید :

 

فضيلت ماه شعبان در کلام امام رضا
فضيلت ماه شعبان در کلام امام رضا
  • حسن بن على بن فضال گويد: از حضرت رضا عليه السلام شنيدم مي فرمود:

هر كس در روزهاى ماه شعبان هفتاد بار استغفار كند خداوند گناهان او را مى‌آمرزد و اگر چه به اندازه ستارگان باشد.

  • حسن بن على بن فضال گويد: از حضرت رضا علیه السلام در بارۀ شب نيمه شعبان پرسيدم.فرمود:

در اين شب خداوند گروهى را از جهنم آزاد مى‌كند و گناهان بزرگ را مى‌آمرزد، گويد: عرض كردم: آيا در اين شب نمازى غير از نماز ساير شب‌ها هست؟ .فرمود: دعا و صلاة مخصوصى براى اين را داشته باش و استغفار كن، پدرم مى‌گفت: دعا در اين شب مستجاب است.

  • سعد بن سعد گويد: حضرت رضا علیه السلام فرمود:

على بن ابى طالب عليه السلام در سه شب به خواب نمي رفت، شب بيست و سوم ماه رمضان و شب فطر، و شب نيمه ماه شعبان. در اين سه شب ارزاق تقسيم ميگردند، و اجل‌ها تعيين ميشوند و همه حوادث و وقايع سال مورد تصويب قرار ميگيرند.

  • عبد السلام بن صالح هروى گويد: خدمت حضرت رضا علیه السلام رفتم در هنگامى كه ماه شعبان به آخر رسيده بود، فرمود:

ماه شعبان گذشت و اينك روز جمعه آخر ماه است، و در اين چند روزى كه از ماه باقى مانده تلافى گذشته‌ها را بكن و آنچه در نظر دارى انجام بده، و قرآن تلاوت كن، و استغفار نما، و از گناهانى كه مرتكب‌شده‌اى استغفار كن، و با قلب پاكى خود را به ماه رمضان برسان. اگر امانتى بر گردن دارى اداء كن، اگر از مؤمنى كينه‌اى در دل دارى آن كينه را از دل خود بزداى، و اگر گناهى انجام داده‌اى از خداوند بخواه از تو درگذرد، اينك بر خداوند توكل داشته باش و از او بترس، هر كس به خداوند در كارها توكل داشته باشد خداوند او را كفايت ميكند و او را به مقصودش ميرساند، و خداوند براى هر چيز اندازه‌اى قرار داده است، و در روزهائى كه از اين ماه باقى مانده است بسيار بگو: «اللهم ان لم تكن غفرت لنا فيما مضى من شعبان فاغفر لنا فيما بقى منه»( خداوندات اگر هنوز ما را در روزهای گذشته از  ماه شعبان نبخشیده ای در روزهای باقیمانده ببخش) و خداوند براى احترام اين ماه گروهى را از آتش نجات مى‌دهد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *