فضیلتی که امام خمینی آن را از تمام فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها بالاتر می‌داند

خانه / با ولایت / امام خمینی(ره) / فضیلتی که امام خمینی آن را از تمام فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها بالاتر می‌داند

امام خمینی با ذکر فضیلتی برای حضرت زهرا سلام الله علیها می‌فرمودند: من این شرافت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کردند بالاتر می‌دانم که برای غیر انبیا، آن هم نه همـه انبیـا، بـرای طبقه بالای آنها و اولیایی که در مرتبه آنها هست، برای کس دیگر حاصل نشد.

امام خمینی(ره)، اندیشه‌های خود را  از قرآن و سیره ائمه علیه السلام فراگرفته است. سیره و سخن حضرت زهرا سلام الله علیها  برای امام خمینی(ره) از جمله منابع غنی است که در رشد و نمو تفکر ایشان نقش بارزی داشته است.

امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی  پیوسته در مناسبات مختلف با نوع نگاه و بصیرت نافذشان بارها و بارها به مناسبات مختلف به بیان مسائل و عبرت‌هایی از ماجراهای اهل‌بیت علیه السلام پرداختند، امروزه پس از گذشت سال‌ها از آن طرح بحث‌ها، وقتی کمی دقیق می‎شویم، ارزش و بصیرت چنین افرادی برایمان بیش از پیش نمایان می‌شود و لزوم به کارگیری آنها در جامعه را به وضوح حس می‎کنیم.

در ادامه متن و فیلم سخنرانی امام خمینی(ره) درباره جایگاه والای حضرت زهرا سلام الله علیها آمده است:

من راجع به حضرت صدیقه سلام الله علیها خودم را قاصر می‌دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می‌کنم بـه یک روایت که در کافی شریف است و با سند معتبر نقل شده اسـت و آن روایـت ایـن اسـت کـه حضرت صادق علیه السلام می‌فرماید: حضرت فاطمه سلام الله علیها بعد از پدرش 75 روز در ایـن دنیـا زنده بودند و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین خدمت ایشان می‌آمد و به ایشان تعزیت عـرض و مسائلی از آینده نقل می‌کرد. ظاهر روایت این است که در ایـن 75 روز مـراوده‌ای بـوده است. یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بود و گمان ندارم که غیر از طبقه اول از انبیـای عظـام درباره کسی این طور وارد شده است که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشـته اسـت و مسائلی را که در آینده واقع می‌شد، ذکر کـرده اسـت و آنچـه کـه بـه ذریـه او می‌رسید در آینده ذکر کرده است و حضرت امیر آنها را نوشته است… مسأله آمدن جبرئیـل برای کسی یک مسأله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هـر کـسی مـی‌آیـد و امکـان دارد بیاید. یک تناسب لازم است میان روح آن کسی را که جبرئیل (نزد او) می‌خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است… تا تناسب میان روح این کسی که جبرئیل نزد او می‌آید و جبرئیل که روح اعظم است، نباشد، امکان ندارد این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظـم اسـت و انبیـای درجه اول بوده است مثل رسول خدا، موسی، عیسی، ابراهیم و امثـال اینهـا، بـین همـه کـس نبوده است… جبرئیـل بـه طور مکرر در این 75 روز وارد می‌شده و مسائلی را که در آینده‌ بر ذریه او می‌گذشته، می‌گفته است و حضرت امیر هم ثبت می‌کرده است… در هر صورت، من این شرافت و فـضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کردند ـ با اینکه آنهـا هـم فـضایل بزرگـی اسـت ـ بالاتر می‌دانم که برای غیر انبیا (علیهم‌السلام) آن هم نه همـه انبیـاء، بـرای طبقه بالای انبیا (علیهم‌السلام) و (بعضی) از اولیایی که در مرتبه آنها هست، برای کس دیگر حاصل نشده… و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه سلام الله علیها است.

منبع : تسنیم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *