فقط انسان شجاع می تواند در اوج قدرت حق دیگران را ضایع نکند

خانه / استان ها / فقط انسان شجاع می تواند در اوج قدرت حق دیگران را ضایع نکند

%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85-%d9%be%d9%88%d8%b12

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام،‌ رضایت امام زمان و ولایت را بزرگ ترین سعادت برای انسان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری در گردهمایی فرهنگ نهادی و تبیین اندیشه های دینی که به همت روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در محل نماز خانه ستاد تیپ مستقر در آبادان برگزار گردیده بود به تشریح ویژگی های یک انسان شجاع از دیدگاه ائمه معصومین علیهم السلام پرداخت.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور، در جمع مرزبانان غیور تیپ 44قمربنی هاشم علیه السلام مستقردر ستاد آبادان گفت: راستگویی، مقاومت در مقابل تهاجم دشمن، حق را گفتن در اوج عصبانیت، ظلم نکردن در اوج قدرت و گناه نکردن در موقعیت گناه از ویژگی های یک فرد شجاع است.

حجت الاسلام کریم پور، انسان شجاع را متخلق به صفات پسندیده عنوان و افزود: یک انسان شجاع دارای 5 مولفه و خصوصیت می باشد، که اولین آن راستگویی است. ظرفی که از آن صداقت جوشش نموده و بیرون بیاید ظرف شجاعت است.

حجت الاسلام کریم پور در ادامه با بیان ویژگی های دیگر یک فرد شجاع، ‌اظهار کرد: انسان شجاع فقط و فقط می تواند در اوج عصبانیت، و داشتن قدرت و تمکن مالی از مرز انسانیت و شرافت گذر نکرده و حق و حقوق دیگران را ضایع نکند.

وی در ادامه نیروهای مسلح و بخصوص مرزبانان غیور تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام را متخلق و متصوف به این صفات پسندیده عنوان و ادامه داد: کسی که در لباس رزم از خانه و زندگی و اهل بیت خود جدا شده و در سرمای سوزان و گرمای طاقت فرسا به حفظ و حراست از کیان اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی می پردازد مطمئناً از انسانهای شجاع زمانه خود خواهد بود.

حجت الاسلام کریم پور در ادامه با اشاره به برگی از تاریخ صدر اسلام و نهضت عاشورا، رضایت امام زمان و ولایت را بزرگ ترین سعادت برای انسان برشمرد.

وی، با اشاره این که سعیدبن عبدالله فردی شجاع در عرصه کربلا بود، عنوان کرد: در گرماگرم روز عاشورا و اقامه نماز ظهر توسط اباعبدالله الحسین علیه السلام وقتی که تیرهای دشمن به سمت آن بزرگوار نشانه و پرتاب می شد سعیدبن عبدالله با شجاعت سینه خود را سپربلای امام حسین قرار داد و چه سعادتی بالاتر از اینکه امام حسین علیه السلام بالای سراو رفت و در جواب او که ابراز کرد یا اباعبدالله الحسین علیه السلام آیا ازمن راضی هستیدجواب مثبت شنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *