قبح سخن گفتن درباره حجاب از بین رفته است

خانه / مطالب و رویدادها / قبح سخن گفتن درباره حجاب از بین رفته است

آیت‌الله سبحانی:

قبح سخن گفتن درباره حجاب از بین رفته است/

خیلی از شهر‌ها خالی از امام جماعت است

آیت الله العظمی سبحانی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند با پیروی انقلاب به ما قدرت بخشید عنوان کردند: با پیروزی انقلاب نظام فاسد شاهنشاهی برچیده و نظام اسلامی بر سر کار آمد.

ایشان با بیان اینکه در ۲۲ بهمن خداوند همه چیز به مسلمانان ایران داد گفتند: این در حالی بود که در نظام طاغوت به زحمت می‌توانستیم یک دبیرستان اسلامی و یا صندوق قرض الحسنه ایجاد کنیم اما در ۲۲ بهمن ماه ادارات و شهربانی‌ها در اختیار مسلمانان قرار گرفت.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه ضمن تاکید بر اینک باید شکرگزار نعمت انقلاب باشیم بیان داشتند: شکر این نعمت در به جای آوردن نماز است و ما باید به سمتی برویم که در کارخانه‌ها و ادارات بی‌نمازی نباشد.

آیت الله سبحانی بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر تاکید و ادامه دادند: باید امر به معروف و نهی از منکر فراگیر شود نه اینکه مانند شهر قم وقتی انسان در خیابان راه می‌رود از دیدن جنس مخالف آن هم با لباس‌های نامناسب در شهر ناراحت شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این همه در مورد حجاب سخن گفته‌ایم اما اعتنا نشده است و قبح آن نیز از بین رفته است بیان داشتند: این موضوع یک همت جمعی می‌طلبد که دولت، ملت و علما مردم را در مورد مسئله حجاب بیدار کنند زیرا به دنبال بی‌عفتی، ضرر‌ها و سلطه بیگانگان ایجاد می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه بر ضرورت توجه طلاب به مساجد و تبلیغ تاکید و افزودند: طبق آماری که از شورای عالی حوزه به دست ما رسیده ۸۰ هزار طلبه در قم حاضر هستند و این درحالی است که مساجد شهرهایی مانند تهران، تبریز و بسیاری از شهر‌ها خالی از امام جماعت است.

آیت الله سبحانی ادامه دادند: در نظام شاهنشاهی امامت جماعت را بر عهده داشتن آسان نبود اما در این نظام با وجودی که شرایط محیا شده است خیلی از شهر‌ها خالی از امام جماعت است و نماز صبح نیز تعطیل است، این‌ها شکرانه نظام نیست.

ایشان تصریح کردند: کسانی که باید درس بخوانند و یا محقق هستند در قم بمانند اشکالی ندارد اما کسانی که از لحاظ استعداد علمی به حد کافی رسیده باشند ماندن این افراد در قم کفران نعمت نظام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *