قدرت آمریکا در عراق در حال تضعیف است

خانه / تازه ها / قدرت آمریکا در عراق در حال تضعیف است

قدرت آمریکا در عراق در حال تضعیف است

amrica

روزنامه واشنگتن پست آمریکا با اشاره به تداوم حضور سپاه قدس در عراق از همرزمی و همکاری شانه به شانه سردار قاسم سلیمانی با نیروهای مردمی عراقی خبر داد و تداوم بیشتر پیروزی ها و موفقیات های این همکاری ها را پیش بینی کرد.

این روزنامه با اشاره به نقش مرجعیت در مبارزه نیروهای مردمی در برابر داعش می افزاید: این نیروها خود را تنها یک گروه های شبه نظامی نمی دانند، بلکه آنها شرح وظیفه خود را از سوی آیت الله سیستانی و مسئولان دولتی دریافت می کنند. این نیروهای داوطلب مردمی که به صورت قلبی به ایران احساس محبت می کنند، در واقع باعث تضعیف حاکمیت آمریکا در عراق شده اند. این گروه ها در مبارزه با داعش بسیار پیشگام هستند، آنها موفقیت های قابل توجهی را در این مبارزه به دست آورده اند و از سوی دیگر در حال تهدید منافع آمریکا در عراق نیز هستند.

واشنگتن پست می افزاید: این نیروهای مردمی که اکنون به اعتراف مقامات آمریکایی و عراقی تعداد آنها تا 120 هزار نفر بالا رفته است در واقع ارتش عراق را که پس از سقوط موصل تعداد نفرات انسانی آن به 48 هزار نفر کاهش یافته است، تحت شعاع خود قرار می دهند. این نیروها که توانستند در عملیات آزادسازی استان دیاله عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش بگذارند، اکنون توان نظامی خود را تا کرکوک نیز تداوم بخشیده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *