قرآن و عترت هدایتگران انسان به شناخت عالم غیب است

خانه / استان ها / قرآن و عترت هدایتگران انسان به شناخت عالم غیب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ هفدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزار شد.

غزه7

استاد حوزه و دانشگاه در جمع علما، طلاب و نخبگان مردم شهرکرد گفت قرآن و عترت هدایتگران انسان به شناخت عالم غیب محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ هفدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، گفت: سبک زندگی اسلامی مبتنی بر باورهایی است که در صورت شناخت این باورها و ایمان به آن‌ها می‌توان به بصیرت حقیقی دست یافت.

وی با بیان اینکه عالم عین حاصل حواس ظاهری است، افزود: نخستین باوری که بر اساس آن می‌توان الگوی سبک زندگی را اصلاح و در مسیر صحیح ادامه داد، باور به عالم غیب است.

استاد حوزه و دانشگاه از عالم غیب با عنوان عالم باطن، معنوی، اخروی و عالم روح نام برد و تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، خداوند، قیامت و فتنه شیطان، سه مصداق از عالم غیب به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، با بیان اینکه در زمان کنونی، نقش خداوند و ایمان به قدرت و توان پروردگار در محاسبات انسانی و موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کمرنگ شده است و انسان‌ها خداوند را در فراموش کرده‌اند، یادآور شد: عالم قیامت در دنیا به عنوان عالم غیب شناخته می‌شود و با وقوع مرگ و جدا شدن روح از بدن، این عالم به حقیقتی آشکار تبدیل و درک قیامت برای همه مردگان امکان‌پذیر می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه، به فتنه شیطان و ادامه آن تا زمان ظهور حضرت حجت علیه السلام اشاره و تصریح کرد: باور به این حقیقت که شیطان لحظه‌ای از منحرف کردن انسان بازنمانده و همواره در کمین وی قرار دارد، انسان را به دوری از گناه ترغیب کرده و چشم عقل او را به وقایع دنیای فانی باز می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، اعتقاد به هادی عالم غیب را دومین باور لازم برای رونق بخشیدن به سبک زندگی اسلامی در جامعه بیان کرد و گفت: قرآن و عترت هدایتگران انسان به شناخت عالم غیب محسوب می‌شوند.

وی از شاخه‌های علم به عنوان مبانی تسلط بر جهان عینی نام برد و یادآور شد: علمی که از راه حواس حاصل شود راهی به جهان غیب ندارد و برای رسیدن به عالم غیب باید از قرآن و عترت که هدایت‌کننده و معلم راستین انسان هستند، بهره‌مند شد.

ناطق در ادامه باور به حمایت پروردگار را اساس فیض و دریافت رحمت در زندگی دانست و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های زندگی بر محور پروردگار انجام شود و باور به صفات و اسماء الهی اثر تربیتی عمیقی بر اعتقاد و باور انسان دارد زیرا توجه به صفات خداوند و قدرت بی‌انتهای او، رمز بصیرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، با تقسیم امور دنیا به دو نوع متفاوت یادآور شد: در برخی امور، عمل با نتیجه منطبق و حاصل هر عملی به عین قابل مشاهده است و به همین دلیل کسی از آن غفلت نکرده و خود را در برابر آن عمل از خطر مصون می‌کند.

وی گفت: در نوع دوم از امور، فاصله‌ی میان عمل و نتیجه موجب غفلت می‌شود به صورتی که فرد به دلیل ندیدن نتیجه آنی از انجام امور خیر غافل شده و یا به گناه کردن مبادرت می‌کند و از بین بردن این غفلت نیازمند داشتن بصیرت در زندگی است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه داشتن بصیرت با ایمان به قدرت الهی، نزدیک دانستن قیامت و مراقبت از فتنه شیطان میسر می‌شود، افزود: مهم‌ترین اصل در زندگی اسلامی، عاقبت به خیری است و اگر باور به عالم غیب، هدایتگری قرآن و عترت و ایمان به حمایت خداوند در زندگی مبنا قرار گیرد، تحمل سختی‌ها و مشکلات در دوره‌ی کوتاه زندگی دنیا آسان تر شده و پایانی نیکو همراه باسعادت اخروی در پی دارد.

شایان ذکراست: بیست یکمین طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی به همت نماینده ولی فقیه دراستان از ۱۱مردادآغاز و بمدت ۲۷ روز از ساعت ۱۷ درسالن اجتمات بلاغ اداره تبلیغات اسلامی “جلسات تخصصی” و نیز همراه با اقامه نماز مغرب وعشا در مهدیه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد “جلسات عمومی” برگزار می شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *