قرائت زیارت اربعین در استان چهارمحال وبختیاری

خانه / استان ها / قرائت زیارت اربعین در استان چهارمحال وبختیاری

%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%db%8c-7

 همزمان با اربعین حسینی زیارت اربعین در سراسراستان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته مبارک بسیج گفت: نخستین زائر قبر مطهر خامس آل عبا جابربن عبدالله انصاری بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضاتوسلی ادامه داد: تشرف جابربن عبدالله انصاری و کاروان اسیران آل الله از شام به کربلا و اقامه عزا برای شهدای قیام عاشورا ، زمینه را برای حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در اربعین به سر زمین نینوا فراهم کرد.

وی ادامه داد: جابربن عبدالله انصاری به همرا عطیه در روز اربعین خود را به کربلا رساندند و جابر که از اصحاب پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم بود،غسل کرد، احرام بست ، خودرا معطر کرد و با آداب خاصی به زیارت قبر مطهر حضرت سید الشهداء علیه السلام  مشرف شد و در واقع اهمیت زیارت اربعین را برای عاشقان آن امام همام بیان کرد .

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان ادامه داد:خیل عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام که توفیق پیدا نکردند اربعین حسینی را کربلا باشند در سراسر کشور با حضور دراجتماعات بزرگ این شرکت و ضمن عزاداری و سوگواری،زیارت اربعین را قرائت کردند.

وی به حدیث حضرت امام حسن عسکری علیه السلام پیرامون نشانه مومن اشاره کرد و افزود: یازدهمین امام شیعیان فرمودند”مؤمن پنج نشانه دارد، اوّل:نماز پنجاه و يك ركعت(واجب و نافله در طول شبانه روز)،دوّم: زيارة اربعين حضرت سيّد الشّهداء عليه السّلام، سوّم: انگشتر در دست راست کردن، چهارم: پيشاني بر خاك گذاردن، پنجم: بلند گفتن بسم‌ الله ‌الرّحمن الرّحيم در نمازها” می باشد.

توسلی ادامه داد:سیل خروشان مردم جهان اسلام در اربعین حسینی ضمن ایجاد شور،شعف و شوق در جهان تشیع و مبارزه با استکبار جهانی موجب نشاخت بیشتر مردم آزادیخواه جهان با قیام عاشورا می شود.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: در اربعین حسینی و نخستین روز از گرامیداشت هفته مبارک بسیج مردمی بسیجی استان با حضور در هیئات مذهبی ، رزمندگان اسلام  و بسیجیان، در مساجد ، حسینیه ها و امامزادگان به نوحه خوانی ، سینه زنی پرداختند و با چشمانی گریان زیارت اربعین را قرائت کردند.

شایان ذکراست: اجتماع بزرگ اربعین در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و مراسم سوگواری با قرائت زیارت اربعین،نوحه خوانی،سینه زنی و زنجیر زنی درجوار امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها با شور و معنویتی خواص برگزارشد.

 دراین روز ضمن حرکت هیئات  سینه زنی و زنجیرزنی از مساجد و حسینیه های شهرکرد،همایش پیاده روی با نام “حرم تا حرم”از حرم مطهرسیدمحمدسلطان سبزپوش چالشتر تا امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد با حضور پرشور  مردم مومن چالشتر، اشکفتک ، مهدیه و شهرکرد برگزار شد.

 این مراسم با همکاری صداوسیمای استان به صورت زنده از شبکه استانی و همزمان برخی از شبکه های صداوسیما بخش شد.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *