«قرارگاه ملّی امداد اجتماعی» جامعه مداحان امروز رونمایی می‌شود

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / «قرارگاه ملّی امداد اجتماعی» جامعه مداحان امروز رونمایی می‌شود

مرتضی طاهری گفت: «قرارگاه ملّی امداد اجتماعی» جامعه مداحان کشور با رویکرد تسهیل‌گری و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی و داوطلبانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، امداد اجتماعی و خدمات اجتماعی خیّرانه، آغاز به‌کار می‌کند.

«قرارگاه ملّی امداد اجتماعی» جامعه مداحان امروز رونمایی می‌شود

هیاتمرتضی طاهری، رئیس قرارگاه ملی امداد اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس گفت:  دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه و در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران، با حضور جمعی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام، مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزادی تجاری و صنعتی، نشست خبری و رونمایی از قرارگاه ملّی امداد اجتماعی برگزار خواهد شد و فعالیت این قرارگاه به طور رسمی آغاز می‌‌شود.

برنامه‌های این قرارگاه چیست؟

وی افزود: ‌بنابر رهنمودهای مکرر و فرامین صریح مقام معظم رهبری درخصوص سازماندهی ظرفیت‌های مردمی در زمینه حرکت‌های اجتماعی و کمک به مسائل اجتماعی کشور، جامعه مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام در راستای لبیک به این فرموده رهبر انقلاب اسلامی، فعالیت اجتماعی قرارگاهی خود را به صورت منسجم و علمی شروع می کند.

طاهری اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مداحان نیز فرمودند خدمت اجتماعی به مردم در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن آن‌ها در مقابل نظام اسلامی دارد، جهادی ارزشمند است و طبق رویکرد ایشان، هیأت به عنوان یک واحد اجتماعی ظرفیت بسیار خوبی برای سازماندهی و هدایت خدمت بی‌منت و کمک خالصانه به نیازمندان به شمار می‌آید که به فرموده معظم‌له، این حرکت از نشانه‌های مهم جامعه فاطمی است.

تاکید رهبر انقلاب بر ورود ظرفیت‌های مردمی به عرصه خدمات اجتماعی

رئیس قرارگاه ملّی امداد اجتماعی با تشریح رویکرد اصلی تشکیل این قرارگاه اظهار داشت: بیش از پنج سال است که از بیانات صریح و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در جلسات هفت‌گانه آسیب‌های اجتماعی با حضور سران کشور می‌گذرد و معظم‌له مکرراً بر ورود و سازماندهی ظرفیت‌های عظیم مردمیِ متعهّدِ انقلابی به عرصه خطیر آسیب‌های اجتماعی تاکید داشته‌اند. در این سال‌ها گروه‌های مختلف در حد بضاعت خود اقداماتی را انجام داده‌اند و بخشی از ظرفیت عظیم جامعه مداحان و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام در کشور نیز همواره معطوف به این مسئله مهم بوده است، به‌ویژه در دو سال اخیر و در پی همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، هیأت‌ها کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشته‌اند و الحمدلله ولی امر مسلمین نیز رضایت خود را از این اقدامات اعلام کرده‌اند.

وی با تاکید بر این خاطرنشان کرد: با عنایت به فرامین راهبردی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درخصوص «به میدان آوردن» و «برنامه‌ریزی و سازماندهی» برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های اجتماعی، «قرارگاه ملّی امداد اجتماعی» با اذن مولی‌الموحدین امیرالمومنین علیه السلام به همّت جمعی از ذاکران و خادمان اهل بیت علیهم السلام و به‌صورت داوطلبانه و مردمی، با هدف «تسهیل‌گری» و «هم‌افزایی» فعالیت‌های اجتماعی و خیّرانه جامعه مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام در کشور، تشکیل شده است.

«قرارگاه ملّی امداد اجتماعی» جامعه مداحان امروز رونمایی می‌شود

فعالیت‌های اجتماعی، جهادی و خیرانه  مداحان تسهیل می‌شود

طاهری افزود:‌ این قرارگاه درنظر دارد به عنوان بستر و سکویی برای شتاب‌دهی و تسهیل فعالیت‌های اجتماعی، جهادی و خیرانه جامعه عظیم مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم‌السلام در انواع قالب‌ها و تشکل‌های مختلف مداحی در کشور عمل کند و همراهی وثیقی را با شبکه‌های فعال اجتماعی مداحان در کشور ناظر به ایجاد زمینه‌های دانشی، راهبردی و اجرایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و امداد اجتماعی به محرومان داشته باشد. الحمدلله ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی خوبی در قرارگاه فراهم شده است که بتوانیم در کنار توان اجرایی و ظرفیت انسانی جامعه مداحان در حوزه امداد اجتماعی، کلیه اقدامات قرارگاه را منطبق با ساختار و رویکردهای دقیق علمی و تخصصی به پیش ببریم.

رئیس قرارگاه ملّی امداد اجتماعی تصریح کرد: هسته مرکزی و ساختار اجرایی این قرارگاه به صورت کاملاً داوطلبانه و مبتنی بر ظرفیت مردمی هیأت‌ها، کانون‌های ستایشگری و خیّران در سراسر کشور طراحی شده است، اما از حمایت و همراهی کلیه دستگاه‌های مسئول و متولی در حوزه اجتماعی نیز بهره خواهد برد. بدین منظور در گام اول فعالیت قرارگاه، با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی ریاست جمهوری قرار است مرحله نخست فعالیت‌های اجتماعی قرارگاه در گستره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به انجام برسد تا ان‌شاءالله به عنوان یک نمونه موفق به سراسر شهرها و روستاهای کشور معرفی و تکثیر شود.

دعوت از تمام مداحان برای مشارکت در این حرکت اجتماعی

وی در پایان افزود: به عنوان عضو کوچکی از جامعه مداحان و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام از همه سروران ارجمندم، تمام ذاکران، واعظان، فضلا، شاعران، مدیران و بانیان هیأت‌ها،‌ خیّران و تمام خادمان اهل‌بیت علیهم‌السلام و همه کسانی که به دستگاه سیدالشهدا علیه‌السلام ارادت دارند و به هر نوعی خدمت می‌کنند، دعوت می‌‌کنم تا در این حرکت اجتماعی بزرگ و جمعی شرکت کنند تا ان شاءالله یکبار دیگر همچون سال‌های دفاع مقدس، بتوانیم اثراتی بزرگ و ماندگار را در تاریخ این کشور بزرگ برجای گذاریم و در عرصه جهاد اجتماعی نیز سند افتخاری دیگری را به ثبت رسانیم.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *