قوی شدن در تمام حوزه‌ها وظیفه آحاد جامعه است

خانه / استان ها / قوی شدن در تمام حوزه‌ها وظیفه آحاد جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام،قوی شدن در تمام حوزه ها را وظیفه آحاد جامعه دانست و گفت: انتخاب‌های ماست که ذلت یا عزت برای کشور می‌آفریند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام،قوی شدن در تمام حوزه ها را وظیفه آحاد جامعه دانست و گفت: انتخاب‌های ماست که ذلت یا عزت برای کشور می‌آفریند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، علت سوگواری ایام فاطمیه را به این خاطر دانست که حضرت زهرا سلام الله علیها یک فرد نیست؛ یک مکتب است که پیروی از این مکتب حریت به دنبال دارد، یک مکتب است که پیروی و پرورش در این مکتب عزّت به دنبال دارد، انسانیت به دنبال دارد، دنیا و آخرت آباد درپی دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با یادآوری دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت، افزود: امروز درپی همان مکتب انقلاب اسلامی ایران به حول و قوه الهی شکل گرفته است. انقلاب با اهداف بلند و نورانی شکل گرفته است، شکل گرفته تا انسان بسازد، شکل گرفته تا خانواده بسازد، شکل گرفته تا جامعه بسازد، شکل گرفته تا تمدن بسازد، نظام اسلامی همین است، وقتی نظام نباشد همه چیز رها است. 

وی ادامه داد: ما در زمان طاغوت نظام اسلامی نداشتیم نهایت می‌توانستیم چهارتا آدم درست کنیم، چهارتا آدم بسازیم و گوشه و کنار یک نصیحتی بکنیم و یک هیأتی درست بکنیم و امر به معروف در گوشه کنار داشته باشیم، چهارتا آدم مومن داشته باشیم؛ اما برکت نظام خانواده‌سازی هم هست، برکت نظام جامعه‌سازی هم هست، برکت نظام تمدن سازی هم هست، برکت نظام رشد هست، بالندگی هست، نفوذ هست، جهاد بی‌مرز هست، نجات بشریت هست، نظام اسلامی این است، مکتب فاطمی دنبال این است، مکتب فاطمی برآن است که نظام شکل بگیرد نظام اسلامی و امروز الحمدلله شما به دنبال این مکتب این نظام را به فضل پروردگار شکل دادید خب باید روز به روز هم قوی‌تر بشوید. 

امام جمعه شهرکرد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند راه ماندگاری ما و غلبه ما بر دشمن آن است که قوی بشویم؛ برادران، خواهران و جوانان قوی شدن امروز به عهده آحاد جامعه است همه ما، نمی‌شود منتظر دولتی‌ها ماند، خب ما متاسفانه داریم می‌بینیم دولتی‌های ما دنبال این مسائل نیستند، بعضی‌هاشون دنبال این مسائل نیستند، بعضی‌هاشون نه تنها نگاه قوت بخشی ندارند که بعضی از حرکت‌هایشان متأسفانه ذلت بر جامعه تحمیل می‌کند و وابستگی‌ها را بیشتر می‌کند و امتیاز می‌دهد و دشمن را قوی و قدر می‌کند، متأسفانه بعضی‌ها [دولتی‌ها] اینجور بودند. 

وی تصریح کرد: لذا مخاطب رهبر معظم انقلاب که می‌فرماید قوی باشید کیست؟ این دولتی‌ها که نمی‌توانند و دیدیم بعضی‌هایشان این هستند، مخاطب من و شما هستیم؛ همه و همه، قوی بشویم و کمک کنیم به قوت و قوی شدن در اقتدار فرهنگی، اقتدار فرهنگی یعنی پایه‌های معنوی و پایه‌های ایمانی قوی بشود. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: من و شما باید پایه‌های ایمانی و معنوی‌مان را قوی کنیم و نگذاریم نافرمانی خدا و معصیت خدا خدایی نخواسته راه پیدا کند، قوی باشیم با ارتباط با خدا، با نماز، با تقوا، با پاکی‌ها، با نماز شب، با انس با خدا، با دعا، با راز و نیاز، با ارتباط با اهل بیت، این اقتدار فرهنگی است و این خیلی مهم است. 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: اقتدار سیاسی، مقاومت و ایستادگی است در برابر همه نامهربانی و نازیبایی‌ها و ستم‌های دشمن و مسائل داخلی، در برابر همه این‌ها بایستد این‌ها اقتدار است. 

وی؛ اقتدار اقتصادی را تلاش برای تولید و خوداتکایی دانست و افزود: امروز به فرمان رهبر معظم انقلاب الحمدلله تولید و مخترعین و مبتکرین و خلاق‌ها به میدان آمده‌اند و دارند کار می‌کنند و نخبه‌ها به میدان آمدند دارند کار می‌کنند، سنگ هم جلویشان می‌اندازند اما اعتنا نمی‌کنند و کار خودشان را انجام می‌دهند و این مهم است اقتدار اقتصادی. 

این مقام مسئول در تشریح اقتدار نظامی اظهار کرد: الحمدلله همین اقتدار نظامی که بعضی‌ها یک روزی می‌گفتند ما نمی‌خواهیم و سلاح را می‌خواهیم چکار بکنیم، ما موشک را می‌خواهیم چکار بکنیم ما بریم تعامل کنیم و دنبال این چیزها نباشیم و بیایم فقط اقتصادمان را آباد کنیم اما مگر دشمن می‌گذارد، مگر دشمن گذاشت این همه دشمنی، به فضل پروردگار رفتید به دنبال اقتدار نظامی امروز چهارتا موشک شلیک می‌شود ماست‌ها کیسه می‌شود، آمریکا رعب در دلش ایجاد می‌شود و دشمن و همه جهان اقتدار شما را می‌فهمد و قدرت شما را می‌فهمد و موشک نقطه‌زن شما را می‌فهمد و مقابله جدی شما را با ابر قدرت دنیا می‌فهمد و ایستادگی تمام عیار شما را می‌فهمد الحمدلله این‌ها قدرت است ، این اقتدار باید قوت پیدا کند. 

وی در تبیین اقتدار اجتماعی نیز گفت: اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم وحدت است، وحدت برای ما اقتدار اجتماعی ایجاد می‌کند مثل همان وحدتی که زیر تابوت حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت این وحدت مثال‌زدنی. 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این وحدت در کجاها باید خودش را نشان بدهد؟ در خیلی از جاها از جمله در انتخابات. انتخابات خیلی مهم است، عزیزان من انتخابات منتخبین من و شما هستند که می‌توانند برای ما اقتدار بیافرینند و منتخبین من و شما هستند که می‌توانند ضعف بیافرینند کما این که در گذشته این بوده است.

وی افزود: مراقب باشیم آدم‌هایی را بعد از این که همه شرکت می‌کنیم و بعد از این که حضور همگانی و جدی داریم  ان‌شاءالله افرادی سالم، کار بلد، بلد باشند کشور را از توانمندی‌های داخل خوب اداره کنند، بلد باشند دشمن را مدیریت کنند، با بیرونی‌ها درست تعامل کنند تعامل بدون امتیازدهی، تعامل رونده به سمت مقصد نه تعامل ایستایی و ایستاآفرینی، آدم‌هایی که بتوانند چنین تعاملی داشته باشند، آدم‌هایی که عزت بیافرینند نه ذلّت، آدم‌هایی که واقعا با مردم‌شان صادق باشند انتخاب کنیم که این ها مهم است.انتخابات را مراقب باشیم، ان‌شاءالله به حول و قوه الهی مجلسی آبرومند و عزت‌آفرین به فضل پروردگار شکل بدهیم. 

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: تا امروز کشور و انقلاب را مردم اداره کرده‌اند و تا به این جا رسانده‌اند آینده هم همین مردم هستند و همین شما هستید، همین جوان‌ها، همین مردان و همین خانم‌ها، همین‌ها هستند و ان‌شاءالله انقلاب به فضل پروردگار و به حول و قوه الهی به مقصد خواهد رسید منتها دقت کنیم خیلی‌ها می‌خواهند وحدت شکنی کنند.

وی افزود: این نکته هم مهم است، این روزها بعضی یک پروژه‌هایی در دست دارند، یک چیزهایی در دست دارند که می‌خواهند وحدت را بشکنند و قهرمانانه کنار بکشند و بروند و بگویند نگذاشتند ما کار کنیم و بگویند چه و چه و مشکلات را گردن دیگران بیندازند، کلی خراب کاری کردند حالا هم قهرمانانه می‌خواهند کنار بروند، مواظب باشیم بصیرت داشته باشیم، نخیر باید باشند، باید همه قوای مملکت سرجای خودشان باشند تا آخر و باید پاسخگوی کارشان باشند، باید پاسخگوی اعمالشان باشند این‌ها مهم است، الحمدلله شما اهل بصیرت هستید.

 پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *