لذت روحي و تعالي روح انساني عامل دلدادگي و التهاب عظيم براي زيارت اربعين است

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های مناسبتی / ویژه نامه اربعین / سخنرانی ویژه اربعین / لذت روحي و تعالي روح انساني عامل دلدادگي و التهاب عظيم براي زيارت اربعين است

حجت الاسلام و المسلمين پناهيان در جمع زائران اربعين حسيني در شهرمقدس نجف گفت: لذت روحي دليل دلدادگي و التهاب و اشتياق بدون وصف مردم براي زيارت اربعين است.

حجت لاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان يكشنبه شب(23آبان ماه) با حضور در جمع زائران اربعين حسيني در مقبره شهيد حكيم شهر مقدس نجف، اجر زيارت حضرت اباعبدالله الحسين (علیه السلام) را بسيارعظيم دانست و افزود: حضور مردم در مراسم اربعين حسيني هرسال بيشترمي شود.                                                                                 untitled-1

وي افزود: حضور مردم به اين معنا نيست كه بخاطر كسب اجر و پاداش عظيم با پاي پياده راهي بيابان ها مي شوند بلكه هر عمل داراي اجر و پاداش، روح انسان را تعالي مي دهد و اين لذت روحي دليل دلدادگي و التهاب و اشتياق بدون وصف مردم براي زيارت اربعين است.

حجت لاسلام و المسلمين پناهيان تاكيد كرد: ثواب زيارت امام حسين(علیه السلام) يك حس قلبي و دروني بوده و نمي توان در ذهن محاسبه كرد بطوريكه ممكن است كساني حتي ثواب زيارت امام حسين(علیه السلام) را هم نشنيده باشند اما در قلبشان احساس دروني از شوق زيارت امام حسين(علیه السلام) را دارند.

وي با اشاره به اينكه قدم نهادن در مسير پياده روي براي زيارت امام حسين(علیه السلام) هر انساني را دگرگون كرده و تحت تاثير قرار مي دهد، افزود: چنين اشتياق و بي تابي درمردم از نوري است كه در اين نوع زيارت وجود دارد.

حجت لاسلام و المسلمين پناهيان نورذاتي در اعمال را عامل تاثيرگذاري دانست و گفت: قلب سنگين، نور برخي اعمال چون نماز شب، تلاوت قرآن و.. را درك نمي كند ولي نور زيارت امام حسين(علیه السلام) را حتي قلوب سنگين درك مي كنند.

وي خطاب به زائران اربعين حسيني،گفت: قرار گرفتن در اين مسير پياده روي، ناشي از احساسات و هيجانات سطحي نيست، بلكه در قلب شما اتفاقاتي افتاده كه ريشه در واقعيتِ اين جريان دارد.

حجت لاسلام و المسلمين پناهيان افزود: قلب ما تشنه نور است و نور زيارت امام حسين (علیه السلام) اين كشش و تجمع عظيم بشريت در اربعين حسيني را ايجاد كرده است.

وي تاكيد كرد: چنين نوري كه قلوب زائرين را فراگرفته است بايد اثر خود را در افكار نيز بگذارد.

اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: به فرموده امام صادق(علیه السلام) كسي كه از خانه به قصد زيارت امام حسين(علیه السلام) خارج مي شود با هر قدم يك گناه از او بخشيده و هزاران ثواب افزوده مي شود و زائري كه به حرم امام حسين(علیه السلام) رسيد نام او را از مصلحين مي نويسند و مصلح كسي است كه علاوه بر صالح بودن، جامعه را نيز اصلاح مي كند.

حجت لاسلام و المسلمين پناهيان يكي از حكمت هاي تاثيرگذاري واقعه عاشورا را حرمت شكني علني از امام حسين(علیه السلام) و مظلوم واقع شدن امامت دانست و افزود: اهميت امامت در حرمت گذاشتن بر امام است و اين بي حرمتي عظيم در حق امام، اشك ها را تا روز قيامت جاري نگه داشته است.

وي خطاب به زائران اربعين حسيني گفت: زيارت اربعين حتما نبايد در روز اربعين صورت گيرد و بهتر است زائرين در روزهاي قبل از اربعين خود را به كربلا رسانده و قبل از روز اربعين برگردند

منبع:حج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *