لزوم اقدام جدی و قاطع دولت‌های اسلامی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

خانه / پیشنهاد ویژه / لزوم اقدام جدی و قاطع دولت‌های اسلامی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

مرجع تقلید شیعیان با محکوم‌کردن جنایات کشتار مردم مظلوم میانمار گفت: ما از دولت‌های اسلامی به‌‌ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که هرچه زودتر با درایت کامل و مذاکره با سایر دولت‌های اسلامی اقدام جدی کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ دهد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات وحشیانه دولت میانمار و کشتار مسلمانان، این حوادث دردناک را محکوم کرده خواستار اقدام قاطع دولت‌های اسلامی شدند.

وی با اظهار تأسف از عدم‌وحدت کشورهای اسلامی، افزود: اگر کشورهای اسلامی با هم وحدت داشتند، مگر ممکن بود امروز چنین جنایات ددمنشانه‌ای در میانمار اتفاق بیفتد؟ کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌گناه میانمار توسط دولت آن کشور فقط به‌جرم اینکه آنها مسلمان هستند باعث تأثر و تأسف فراوان است.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت سکوت سازمان‌های مدافع حقوق بشر ابراز کرد: آیا می‌توان باور کرد که سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر به‌‌ویژه سازمان کنفرانس اسلامی که باید حامی و مدافع حقوق مظلومان و مسلمانان در جهان باشند، این‌ چنین خوار و زبون گشته و در مقابل قتل‌عام مردان و زنان و کودکان و جوانان ساکت باشند؟ آیا نباید سازمان کنفرانس اسلامی به‌واسطه این جنایات هولناک، جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد و با محکوم کردن این حرکت وحشیانه، تصمیمات قاطعی برای مقابله و پایان دادن به آن اتخاذ کنند؟

وی با اشاره به همدردی ملت شریف ایران با مظلومان جهان عنوان کرد: ملت مسلمان ایران همان‌طور که برای سایر مظلومان متأثر و اندوهناک است، برای مسلمانان ستمدیده میانمار و آوارگان آنها، اندوه فراوان دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ما از دولت‌های اسلامی به‌‌ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که هرچه زودتر با درایت کامل و مذاکره با سایر دولت‌های اسلامی اقدام جدی کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت داده و به این حوادث ناگوار پایان دهند.

منبع: تسنیم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *