لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست!

لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست!

خانه / پیشنهاد ویژه / لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست!

لیله الرغایب یکی از بهترین زمان ها برای رغبت کردن و گرایش یافتن عمیق به سوی خدا به عنوان خیر بی نهایت است و اساساً مومن کسی است که تنها مبدا عملش به سوی خدا نیست بلکه میل و رغبت او در همه لحظات به سمت حق تعالی است.

لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست!

هیاتدکتر فروغ نیلچی زاده ، کارشناس دینی رسانه ملی نیز ضمن اشاره به فضایل این شب به یک اشتباه مصطلح در خصوص لیله الرغائب اشاره کرد و بیان داشت: لیله الرغائب به عنوان یک شب برگزیده که در ملک و ملکوت زندگی انسانی جایگاه ویژه ای دارد از سوی ائمه اطهار علیهم السلام به ما معرفی شده اما به نظر می رسد که در جامعه به ویژه از ناحیه رسانه های جمعی دچار یک غلط رایج هستیم و آن هم این که شب لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست بلکه مراد آن شبی است که رغبت های ناب یک انسان موحد در آن آشکار شده و تجلی می یابد.
وی با اشاره به این که رغائب جمع رغیبه است یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوانی به دست می ‏آید، گفت: گذشته از این موضوع، اساساً در منابع و فرهنگ دینی ما از خیال پردازی و آرزوهای طول و دراز داشتن ما نهی شده است.
این استاد دانشگاه همچنین افزود: متاسفانه در فرهنگ عامیانه این گونه القا می شود که شما در این شب آرزوها را بیان کنید تا خداوند آن ها را برآورده کند، در حالی که قرار است انسان در این شب رغبت های خود را در مسیر رضای الهی قرار دهد که این خود البته نهایت رغبت است.

لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست!
لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست!

خود را در مسیر نسیم الهی قرار دهیم

وی ابراز داشت: ما اگر به مناجات الراغبین نگاه کنیم متوجه می شویم که امام سجاد علیه السلام در این مناجات دلنشین و سوزناک، الگوی بسیار ارزشمندی را فراروی ما قرار می دهد که با تکیه بر آن می توانیم بهترین درخواست ها را از خدای متعال داشته و زمینه کسب بهترین کمالات را فراهم کنیم.
نیلچی زاده همچنین از نسل جوان خواست که در این شب ها و روزهای عزیز و ارزشمند بیش از پیش خود را در مسیر نوازش نسیم های ناب مناجات و رحمت الهی قرار دهند و گفت: لیله الرغایب یکی از بهترین زمان ها برای رغبت کردن و گرایش یافتن عمیق به سوی خدا به عنوان خیر بی نهایت است و اساساً مومن کسی است که تنها مبدا عملش به سوی خدا نیست بلکه میل و رغبت او در همه لحظات به سمت حق تعالی است.

منبع: حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

یک دیدگاه

  1. نصرت دادخدازاده خبیصی

    بنام خداوند مهرافروز خداوند حقیقت راستگو.
    درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سید علی خامنه ای از همکاری شما سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *