ماجرای حمله شبانه به منزل آیت‌الله کاشانی چه بود؟!‏

خانه / مطالب و رویدادها / ماجرای حمله شبانه به منزل آیت‌الله کاشانی چه بود؟!‏

مرداد 1332 نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌آید. اهمیت وافر آنچه که در آن زمان گذشت، به گونه‌ای بود که به فاصله اندکی، نگارش مقالات، کتاب و رساله‌های متعددی در بررسی و تحلیل وقایع آن مقطع زمانی آغاز شده و تاکنون، بعد از گذشت 55 سال، ادامه یافته است.

مرداد 1332 نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌آید. اهمیت وافر آنچه که در آن زمان گذشت، به گونه ای بود که به فاصله اندکی، نگارش مقالات، کتاب و رساله‌های متعددی در بررسی و تحلیل وقایع آن مقطع زمانی آغاز شده و تاکنون، بعد از گذشت 55 سال، ادامه یافته است.

در طول این سال‌ها موضوعاتی مانند: “علل و عوامل وقوع کوتای بیست و هشت مرداد”، “نقش عوامل بیگانه در این واقعه”، “اسناد باقی‌مانده درباره‌ی کودتا” و… موضوعاتی از این دست در قالب کتاب به دست علاقه‌مندان رسیده است.

متاسفانه در این میان کتبی نیز بوده‌اند که با در هم‌آمیختن مطالب حقیقی و موضوعات ناصواب و نیز نسبت دادن مطالب خلاف واقع به چهره‌های موجه و عمدتاً مذهبی آن دوران، سعی داشته‌اند ماجرای ملی شدن صنعت نفت را به نام عناصر متمایل به غرب سند بزنند و رهبران مذهبی آن واقعه را عاملی در جهت عقب‌ماندگی و پس‌رفت حکومت ایران بدانند.

در تمامی این آثار، نوک پیکان حملات متوجه آیت‌الله کاشانی بوده است به طوری که در مواردی ایشان را مرتبط با سروس‌های بیگانه و کشورهای خارجی دانسته‌اند.

در این میان آن‌چه ضروری به نظر می‌رسد بیان وقایع و حوادث آن دوران، به صورت شفاف و روشن است؛ تا چهره‌ی حقیقی رهبران و شخصیت‌های محوری آن دوران نمایان شده و سرسپردگان واقعی و خائنین به ملت ایران برای همیشه رسوا شوند.

«مرکز اسناد انقلاب اسلامی» که از مدت‌ها پیش به بررسی وقایع مختلف تاریخ معاصر ایران پرداخته و سعی دارد تصویری روشن از آن حوادث ارائه دهد با انتشار پژوهش جدیدی که با تکیه بر منابع درجه اول تاریخی صورت گرفته است، سعی دارد تا ناگفته‌ها و ابعاد مخفی مرداد 1332 را به گونه‌ای شفاف بیان کند.

کتاب “مرداد خاموش” عنوان کتابی است که در آن، واقعه‌ی حمله به منزل آیت‌الله کاشانی در شب 11 مرداد و قتل حدادزاده، مورد پژوهش قرار گرفته است. این کتاب سعی دارد تا با مورد توجه قرار دادن علل و عوامل آن واقعه، اسرار ناگفته‌ای را مکشوف و نکات فراوانی را روشن سازد.

کتاب “مرداد خاموش” با تدوین مسعود کوهستانی‌نژاد طاری، شمارگان 2000 نسخه و قیمت: 80,000 ریال وارد بازار نشر کتاب شده است.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *