ماجرای ساندویچ شانزده کیلویی به روایت حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی

خانه / مطالب و رویدادها / ماجرای ساندویچ شانزده کیلویی به روایت حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در یکی از سخنرانی های خود با موضوع هجرت، به ماجرای ساندویچ شانزده کیلویی اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در برنامه “درس‌هایی از قرآن” با موضوع هجرت برای خدمت که در تاریخ 19 مرداد 1396 پخش شد، توضیح داد: دو رقم هجرت داریم. یکی هجرت از بدی‌ها… بداخلاق هستی؟ خوش اخلاق بشو. فحش می‌دهی، تصمیم بگیر فحش نده! ماه رمضان چطور می‌گویند: ‌سی روز نخور! سی روز سیگار نکش! سر زیر آب نکن! در مکه این‌هایی که به مکه می‌روند،‌ ده بیست رقم چیز در این چند روز برایشان حرام می‌شود. بعضی‌ها هم چند ساعتی. این کار را نکن، این کار را نکن، این کار را نکن، یک خورده بازنگری به کارهای خودمان است. چه اخلاقی بدی داشتیم، لباسمان خوب نیست، رفیقمان خوب نیست، کتابی که می‌خوانیم خوب نیست… هجرت از بدی‌ها! که این خیلی مایه دارد، چون هر کسی گرفتار یک بدی هست. مهم این است که چطور دل بکند. عاشق یک کسی شده است، و این عشق، عشق بدی است، به گناه کشیده می‌شود، خوب باید از این عشق دل بکنیم. دلش می‌خواهد که خانه‌اش کجا باشد، دلش می‌خواهد ماشینش فلان باشد، دلش می‌خواهد که با فلان سرعت حرکت کند. دلش می‌خواهد رکورد بزند.

وی ادامه داد: این خصلت‌هایی است که انسان یک وقت دنگش می‌گیرد. بعضی‌هایش هم که تقریباً خل بازی است. آدم فکر می‌کند که این عقل است؟
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: یک بار تابلو دیدم که نوشته بود ساندویچ شانزده کیلویی را اگر هر کس در یک ربع بخورد، یک ماشین جایزه می‌برد و برنده است. یعنی از این حماقت بیش‌تر هست؟ احمقی از این بالاتر هست؟ ساندویچ شانزده کیلویی را یک ربعه آدم بخورد؟ مگر اینکه عمل جراحی کنی! شکمش را پاره کنیم، درون معده‌اش بریزیم و شکمش را ببندیم. بعد آن وقت جایزه باید صرف این چیزها بشود؟ حتی در مذهبی‌ها هم همینطور است. یک سؤالات غلطی می‌شود که این حدیث برای امام صادق(علیه‌السلام) یا برای امام باقر(علیه‌السلام) است؟ سؤال غلط است. هر کس که گفت گفت. اگر حدیث است، فرقی نمی‌کند برای امام رضا(علیه‌السلام) است یا کس دیگر. مثل اینکه بگوییم آمده‌ای نماز جمعه با کدام شیرها وضو گرفته‌ای؟ دیگر وقتی نمازجمعه رفتی، با هر شیری وضو گرفتی فرقی نمی‌کند. سؤال‌های احمقانه، پول‌های لغو… حالا این یک هجرت طولانی است که نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم، چون در این زمینه مقداری صحبت کرده‌ام.
منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *