مادر سردار شهید محب‌شاهدین در سمنان به فرزند شهیدش پیوست

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مادر سردار شهید محب‌شاهدین در سمنان به فرزند شهیدش پیوست

بانو «ایران مرادی» در بیمارستان کوثر سمنان دار فانی را وداع گفت.

علت فوت مادر سردار شهید محمدمهدی محب‌شاهدین، ایست قلبی و کهولت سن گزارش‌شده است.

فرزند این مادر شهید ضمن تأیید خبر فوت این بانوی مؤمنه، گفت: هنوز زمان تشییع پیکر و مجالس ختم این مادر شهید مشخص نشده است.

سردار شهید محمدمهدی محب شاهدین، فرمانده گردان مام موسی بن جعفر(ع) و لشکر 17 علی ابن ابی‌طالب(ع) در زمان دفاع مقدس بود که در اسفندماه سال 1336 به دنیا آمد و در پانزدهم آبان ماه 1361 در عملیات محرم در منطقه عین خوش به فیض شهادت نائل آمد.

این سردار شهید اسلام در دوران رژیم ستم‌شاهی با نوشتن انشایی علیه حکومت، از دبیرستان اخراج می‌شود. او با ادامه مبارزه علیه رژیم دستگیرشده و به زندان می‌افتد.

سردار محب شاهدین در زندان تحت شکنجه قرار می‌گیرد و بااینکه فک او را شکسته و پشتش را می‌سوزانند اما حاضر به لو دادن دوستان و مبارزان نمی‌شود و ساواک را ناکام می‌گذارد.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه می‌شود و از سال پنجاه‌وهشت به غرب کشور اعزام می‌شود و در روانسر، کامیاران، تکاب و گیلان غرب نیروهای ضدانقلاب و گروهک‌ها را سرکوب می‌کند. با شروع جنگ تحمیلی به جنوب اعزام‌شده و در عملیات طریق‌القدس(آزادسازی بستان)، فتح‌المبین (دشت عباس) و رمضان شرکت می‌کند.

سردار شهید محمدمهدی محب شاهدین قبل از عملیات محرم، صیغه‌ی عقدش با همسرش بسته می‌شود و فقط چندساعتی در منزل آنها می‌ماند. فردای آن روز خودش را به جنوب رسانده و با نوشتن وصیت‌نامه و شرکت در عملیات محرم به آرزوی دیرینه‌ی خودش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *