مانع ارتداد جامعه به روایت امام هادی علیه السلام

مانع ارتداد جامعه به روایت امام هادی علیه السلام

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام هادی (علیه السلام) / مانع ارتداد جامعه به روایت امام هادی علیه السلام

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: علما هستند که دام‌ها و لانه‌های فساد را از بین می‌برند و این علما بودند که مانع ارتداد جامعه در طول تاریخ شده‌اند، این علما هستند که کشتی‌های فکر را به ساحل توحید و محبت اهل بیت می‌رسانند.

مانع ارتداد جامعه به روایت امام هادی علیه السلام

حجه الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در دومین کنگره این بنیاد با بیان اینکه زیارت جامعه امام هادی(علیه السلام) ثروت اسلام است به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت: امام علی بن محمد(علیهماالسلام) می‌فرماید: الإمامُ الهادیُّ علیه ‏السلام : لَولا مَن یَبقى بَعدَ غَیبَةِ قائمِنا علیه ‏السلام مِنَ العُلَماءِ الدّاعینَ إلَیهِ ، و الدالّینَ عَلَیهِ، و الذابّینَ عَن دینِهِ بِحُجَجِ اللّه‏ِ، و المُنقِذینَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّه‏ِ مِن شِباکِ إبلیسَ و مَرَدَتِهِ ، و مِن فِخاخِ النَّواصِبِ، لَما بَقِیَ أحَدٌ إلاّ ارتَدَّ عَن دینِ اللّه‏ِ و لکنهم الذین یمسکون ازمة قلوب ضعفآء الشیعة کما یمسک صاحب السفینة سکانها، اولئک هم الأفضلون عند الله عزو جل.«احتجاج، 502/2»

وی افزود: اگر بعد از غیبت قائم ما علیه ‏السلام نبود وجود علمایى که به سوى او مى‏‌خوانند و به وجود او رهنمون مى‏‌شوند و با حجت‌هاى الهى از دین او دفاع مى‏‌کنند و بندگان ناتوان خدا را از دام‌هاى ابلیس و پیروان او مى‏‌رهانند و از دام های ناصبی‌ها نجات بخشند کسی در دین خدا پا برجا نمی ماند و همه مرتد می‌شدند، ولی آنان رهبری دل‌های شیعیان ضعیف را با قدرت در دست می‌گیرند و حفظ می‌کنند، چنان که ناخدای کشتی، سکان و فرمان کشتی را نگاه می‌دارد؛ آنان نزد خدا والاترین انسان ها هستند.

مانع ارتداد جامعه به روایت امام هادی علیه السلام

آیت‌الله صدیقی ابراز داشت: این علما هستند که این دام‌ها و لانه‌های فساد را از بین می‌برند و این علما بودند که مانع ارتداد جامعه در طول تاریخ شده‌اند، این علما هستند که کشتی‌های فکر را به ساحل توحید و محبت اهل بیت می‌رسانند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم برترین‌ها را جستجو کنیم، برترین‌ها علمای ولایی هستند، اگر می‌خواهید نزدیک‌ترین و اصلی‌ترین بالاترین‌ها را جستجو کنید آنهایی هستند که دغدغه رهبری و هدایت جامعه را دارند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر بیان داشت: اگر می‌خواهید بشریت را از نکبت‌ها نجات دهید هیچ راهی برای معرفی اهل بیت به عنوان سکانداران و چراغان بشریت وجود ندارد.

وی با اشاره به روایت از معصوم که علما مرزداران مرزهای اسلام هستند، ادامه داد: دشمن چهره‌های نفاق را می‌شناسد و این علما هستند که در مرزها مواظبت می‌کنند که نفاق و نفوذ دین مردم را از بین نبرد.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: با وجود امام راحل و امام حاضر درهای شهادت باز شده است، اینکه رهبری در دفاع از حرم با اعتقاد به اینکه در سوریه پیروز می‌شویم و حزب الله پیروز می‌شود اجازه حضور دادند نشان از نقش ولایت دارد.

وی افزود: امام راحل(ره) فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، بنابراین با وجود شهید حججی‌ها اسارت نداریم، تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها و سکولارهای داخلی که برخی مناصب را در دست گرفتند بدانند آنچه که می‌ماند ولایت و حکومت الهی است.

منبع:فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *