ماهواره متهم ردیف اول ترویج بی حجابی در جامعه

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / ماهواره متهم ردیف اول ترویج بی حجابی در جامعه

کارشناس مسائل مذهبی در یزد مطرح کرد:

ماهواره؛ متهم ردیف اول ترویج بی حجابی در جامعه/ نگاه‌های خیره وشهوت آلود، آثار سوء نبود حجاب و عفاف در جامعه

کارشناس مسائل مذهبی در یزد گفت: «نگاه‌های خیره وشهوت آلود» آغاز بسیاری از انحرافات در جامعه است که متأسفانه این عمل در جامعه امروزی به یک بیماری تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار هیئت پیروان عترت یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن جعفری در مراسمی که به مناسبت روز جهانی عفاف و حجاب در امامزاده قل هواللهی به همت هیئت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام یزد برگزار شده بود، گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر کشف حجاب و برهنگی بوده که پاک‌دامنی، غیرت و معنویت جامعه و خانواده را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه دشمنان همیشه به دنبال سست کردن اراده جامعه ما، ترویج بی‌بندوباری و ترویج سبک زندگی غربی هستند، اظهار کرد: تهاجم فرهنگی دشمن از راه‌های مختلف بویژه رسانه‌ها سبب شده تا آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دانشجویان، طلاق و ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها آمار رو به افزایشی را داشته باشد.

ماهواره، متهم ردیف اول ترویج بی حجابی در جامعه

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شبکه‌های ماهواره‌ای به طور اختصاصی به تبلیغات مد لباس و لوازم آرایشی می‌پردازند این شبکه های در صورتی به تبلیغات می پردازند که هیچ تناسبی با پوشش و فرهنگ ما ندارند و باعث به انحراف کشاندن جوانان در سطح جامعه می شود.

وی با بیان اینکه عفت وجود حالتی در نفس آدمی است که او را از چيره شدن شهوت مصون مي‌دارد، خاطرنشان کرد:  با جرأت می‌توان گفت کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه باعث مشکلات اجتماعی و خانوادگی شده است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دور کردن جامعه از عفاف و حجاب یک ترفند برای سلطه گری است که دشمن از گذشته تا به امروز آن را در ایران دنبال می کند.

نگاه‌های خیره وشهوت آلود، آثار سوء نبود حجاب و عفاف در جامعه

این کارشناس مذهبی یکی از آثار سوء نبود حجاب و عفاف در جامعه را «نگاه‌های خیره وشهوت آلود» معرفی نمود و تصریح کرد: این نگاه‌ها آغاز بسیاری از انحرافات در جامعه است که متأسفانه این عمل در جامعه امروزی به یک بیماری تبدیل شده است.

وی افزود: «مقوله بي حجابي» امروزه به يك معضل كاملاً مشهود در جامعه درآمده است كه فقط براي افراد بي‌حجاب مشكل ايجاد نمي كند؛ بلکه تمامی اعضای جامعه را در بر می‌گیرد؛ در حالی که «حفظ حجاب» از عوامل امنیت زنان، حفظ خانواده، پرهیز از روابط نادرست، تکریم زن، ایجاد فرزند حلال و از هم نپاشیدن کانون خانواده است.

جعفری با ابراز نگرانی تصریح کرد: در خیلی از مراکز هنجارشکنی اساسی بر ضد حجاب صورت می‌گیرد؛ به گونه‌ای که بد حجابی را به بی حجابی تبدیل نموده است که «عدم برخورد و بی‌تفاوتی نظام و دولت» را می‌توان نخستین عامل این هنجار شکنی‌ها دانست.

وی بی‌تفاوتی آحاد مردم نسبت به بی حجابی و امر به معروف و نهی از منکر، عادی شدن گناه در جامعه، تولید پوشاک نامناسب در کشور، وجود شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات برای زیرسؤال بردن حجاب و برگزاری جشن‌های نامناسب در جامعه را از دیگر عوامل تأثیرگذار در این هنجارشکنی‌ها دانست و تاکید کرد: در مسئله حجاب ما وارد یک جنگ تبلیغاتی شده‌ایم و کسی در این جنگ پیروز است که بتواند سبک خود را هنرمندانه‌تر ارائه دهد.

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *