متن سخنرانی ارائه شده حجة الاسلام و المسلمین بی آزار تهرانی با موضوع تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر در هجدهمین نشست هم اندیشی خطباء مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام

خانه / آموزش / متن سخنرانی ارائه شده حجة الاسلام و المسلمین بی آزار تهرانی با موضوع تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر در هجدهمین نشست هم اندیشی خطباء مرتبط با هیأت رزمندگان اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: تقارن ایام فاطمیه با ایام دهه فجر

یکی از نکاتی که به ذهن حقیر می آید تقارن ایام فاطمیه و ایام الله دهه فجر است و واقعا این تقارن را باید به عنوان یک نقطه عطف نگاه کرد.

ما الان در شرایطی هستیم که واقعا مردم به نقطه جوش رسیده اند و ما اگر کاری نکنیم برای حفظ آثار انقلاب اسلامی بنیان و بنیادی نخواهد بود که بر اریکه ی منابر بخواهیم مطالب را تقدیم کنیم این یک سیاه نمایی است یک رونمایی از یک حقیقت است که باید به این باور برسیم واقعا شرایط خیلی زیاد است. آن مطلبی که آقا فرمودند مردم گله مند هستند اول ما باید این گله مندی را باور کنیم. این گله ی مردم به حدی رسیده که باید اقدام عملی کرد.

من در دو بخش مختصرا عرایضم را عرض می کنم.

نکته اول: واقعا بحث گفتمان امید که در ادبیات حضرت آقا هست از جانب ما هنوز ترجمان جامعی پیدا نکرده و اگر ما این وظیفه ی امید آفرینی را در این شرایطی که دشمن دارد سنگین کار می کند و یک یأس فراگیر در جامعه ارزشی دارد جا می افتاد یعنی بچه های حزب اللهی و ارزشی جامعه مأیوس شده اند از این شواهد و مشکلات و اخباری که می رسد و مطالبی که مطرح می شود داریم به آن سمت می رویم که خیلی ها دارند منفعل می شوند و مساجد به عنوان پایگاه و سنگر دیگر آن نشاط و چابکی و چالاکی را ندارد باید واقعا آقایان اهل علم وارد یک عرصه ی میدانی و یک میدان عملی شوند در دو بخش.

گام اول اینکه در این دهه مبارکه فجر باید از دستاوردهای انقلاب بگوییم یعنی اینقدر خود ماها نگفتیم و مطرح نکردیم که بعضی ها کاملا می گویند بعد از انقلاب فرقی نکرده است، شاید آنجا فساد در رأس هرم مدیریت بود حالا مدیریتهای میانی هم که می بینید صد میلیارد می برند و … این ذهن افراد را تخریب می کند. یکی از علتهایش این است که وقتی ما جایگاه مخاطب را داریم نگفتیم دستاوردهای بسیار مهم و عظیم این نهضت را که به برکت بیش از 300 هزار شهید دفاع مقدس و 2000 شهید مدافع حرم نصیب ما شده است. راجع به نفوذ ایران و فرهنگ تشیع در دنیا باید حرف بزنیم دشمن در یک طرح سنگینی که داشته طرح خاورمیانه ی جدید حداقل تا ربع قرن را می بینند گفته بودند ظرف دو ماه و نیم کار تمام است اما شش سال از آن گذشته و چیزی که واقعا این جنگ نابرابر را مستشاران ما مدیریت کرد اندیشه ی بچه های ما بود که جریانی به نام حشد الشعبی را راه انداختند جیش الوطنی را راه انداختند که امروز رسما می بینید برنامه ی تعطیل شدن اینها مطرح می شود الان شاخ امپریالیسم در منطقه شکسته شد و یک دستاوردی شبیه معجزه است من اینها را در میدان دیدم. اگر در دهه ی شصت برای نفر ما نفر بر عراقی می آمد امروز با این تکنولوژی با این سنگینی هجمه ای که هست –این را خودم با چشم خودم دیدم همراه با شهید جواد محمدی – برای نفر بچه های ما موشک کُرنت می زدند یعنی لیزری با چیزی شبیه تب لت می دیدند و هدف گیری می کردند و با کرنتی که 200 میلیون هزینه اش است یک چنین جنگ نابرابری بود. خب بحمدالله تسلط داعشی ریشه کن شد اگرچه تفکر داعشی ریشه کن نشد. نمی خواهم تفصیل بگویم ببینید نفوذ منطقه ای ما باید تفهیم شود یک روزی قوام تشیع در فقاهت و مرجعیت بود در ساحت علمای نجف، فتوا تا عمق کاخ هم نفوذ می کرد اما امروز تشیع شده یک طرف موازنه ی قدرت جهانی این را باید برای مردم تفهیم کرد. امروز تشیع واقعا حرفی برای گفتن دارد یعنی تمام معادلات پیچیده ی عالم حرف دارد این را باید بگوییم خواستگاه صدیقه ی طاهره سلام الله علیها که ترویج نام امیرالمؤمنین بود ایشان هم از شخص امیرالمؤمنین محافظت کرد هم شخصیت امیرالمؤمنین در چشم اندازی که حرفش این بود ان السعید حق السعید کل السعید من احب علیا امروز عشق امیرالمؤمنین عالم گیر شده امروز در یک هجرت مکتب حضرت امام بالای 15 میلیون جمعیت شیعه ی تنوری آماده ی فدایی مکتب عاشورا شدن در نیجریه داریم، در اقصی نقاط عالم فکر می کنید کم مسأله ای است معجزه ی یمن. اینها را باید ترمیم کرد باید با اشارات ظریف مطرح بکنیم

در بخش داخلی هم باید بگوییم در جلسه ای بودیم آقای دکتر مخبر به عنوان سخنگوی محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی نکاتی را فرمودند که واقعا جالب است اینها را به عنوان دست مایه داشته باشید مطرح بشود. این بحث امیدآفرینی را رقم می زند یعنی تحلیلها را بیاورید مردم بدانند البته با ادبیات ظریف؛ گاهی خوب نگفتن بد تبلیغ کردن است اگر مستقیم بعضی حرفها را بزنیم مردم در این شرایط بر نمی تابند اول باید با ادبیات مردم درد و رنجهایی که دارند را همزبان آنها بشویم و مطالبه گری کنیم و جاهایی که مفاسد هست آقا می فرمایند باید بعضی ها پاسخگو باشند ما باید برای این پاسخگویی قدم برداریم مشغول نشویم به یک هجمه هایی که در اتاقهای فکر بعضی ها انجام می دهند اندیشه ی تکنوکرات و لیبرال، یک درگیری مذهبی انجام می دهند برای فرار رو به جلو، فرار از این پاسخگویی. حرفهایی که خودشان معتقدند و کذب محض است مطرح می کنند تا دوستان مشغول بشوند و از اصل پاسخگویی جا بمانند.

بعد از هم نوا شدند با مردم در شرایط ویژه به نظر می آید اگر این نکات مطرح شود …

البته اینها به دست آوردنش سخت نیست من به نحو اجمال عرض می کنم

ما الان بالای 90هزار هیئت علمی داریم، بیش از 2500 دانشگاه جامع و مجموعه ی دانشگاههایمان است. رتبه ی سوم سد سازی در سطح دنیا، در برخی موارد موشکی ما که چشم دشمن را خیره کرده و متحیر قرار داده حرف خاص در دنیا داریم روح شهید تهرانی مقدم شاد، حرف اول را داریم. در بعضی موارد رتبه ی چهارم در دنیا را داریم. در بحث هوا و فضا یقینا بدانید ما در چند سال آینده فرستادن انسان به فضا را داریم.

از سایت دستاوردهای نظام می توانید در این زمینه استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *