moharram

متن سخنرانی حجت الاسلام انصاریان – محرم 98

خانه / علما وسخنرانان / دیگر سخنرانان / متن سخنرانی حجت الاسلام انصاریان – محرم 98

متن سخنرانی حجت الاسلام انصاریان – محرم 98

     طبق وعده ای که سابقا دادیم بدنبال بارگذاری صوت سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ حسین انصاریان مربوط به دهه محرم سال 1398 ، در اینجا متن سخنرانی های ایشان را به تفکیک شب های دهه اوّل محرم خدمتتان تقدیم می کنیم.

همانگونه که عرض شد موضوع صحبت ایشان در حسینیه هدایت، پیوند ابدی شیعیان با اهل بیت علیهم السّلام بود.

     حجت الاسلام انصاریان در این مجموعه سخنرانی با اشاره به روایت شیعتُنا منّا خُلِقوا مِن فاضل طینتنا… محبت اهل بیت علیهم السّلام را با سرشت انسان عجین دانسته و پیوند شیعیان با انوار مقدسه معصومین را بدین جهت ابدی برشمرده اند.

     «شیعتنا منا» شیعیان ما از ما هستند؛ یعنی زیر نظر و در سیطرۀ ما و با ما هستند. «خُلقوا من فاضل طینتنا» آن روزی که خدا ما چهارده نفر را به ارادۀ خودش می‌آفرید، آن گِلی که در عالم ملکوت برای آفرینش ما خمیر کرد، مقدار گِل را اضافه درست کرد و ما چهارده‌تا را که آفرید، حالا چون وجود نوری‌مان یا وجود عنصری‌مان را اراده کرده بود، گِل را بیشتر درست بکند و شیعیان ما را از آن گِل اضافه خلق کرد. اینکه می‌گوییم «شیعتنا منا»، چون وجودشان، حقیقتشان، ساختمانشان و عنصرشان از گِل ماست. مگر در زیارت جامعه نمی‌خوانید: «ارواحکم فی الارواح و اجسادکم فی الاجساد» بدن شما در بدن‌ها و روحتان در ارواح است. این معنی «خلقوا من فاضل طینتنا» است.

محرم 1441-شب اول

محرم 1441-شب دوم

محرم 1441-شب سوم

محرم 1441-شب چهارم

محرم 1441-شب پنجم

محرم 1441-شب ششم

محرم 1441-شب هفتم

محرم 1441-شب هشتم

محرم 1441-شب نهم

محرم 1441-شب دهم

منبع: سایت دار العرفان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *