مجالس روضه موجب زنده نگهداشتن قیام عاشوراست

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مجالس روضه موجب زنده نگهداشتن قیام عاشوراست

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری گفت:برپایی مجالس سخنرانی و روضه خوانی در مساجد،حسینیه ها، هیئات مذهبی و منازل موجب زنده نگهداشتن قیام عاشور حسینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضاتوسلی در جمع خواهران مداح شهرستان شهرکرد اظهار داشت:مداحي اهل بيت عصمت وطهارت عليهم السلام از موضوعاتي مهمی است که همیشه مورد عنایت ويژه مقام معظم رهبري حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی قرار داشته و یکی ازدیدار های معظم له در طول سال ویژه شاعران آیینی،مداحان و ستايشگران است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به رسالت مداحان اشاره کرد و افزود:مداحان وذاکرین اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام ولایتمداری و بصیرت افزایی را باید سرلوح کارخویش قراردهند.

وی افزود: بیان زیبا،صوت خوش و استفاده از اشعار،نوحه ها و روضه های پر مغز و داراي مضامين صحيح ومتکي به آثار وارد معتبر از ائمه اطهار عليهم السلام يا علماي بزرگ جهان اسلام ،از شرایط مسلم یک مداح و نوحه خوان متعهد به ولایت و اسلام ناب است.

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان گفت:مداحان با بیان فضايل و مصائب اهل بيت عصمت وطهارت عليهم السلام، مجالس حضرات معصومین علیهم السلام را گرم و محبت ایشان را در دلها عاشقان مي نشانند و نقش موثري درشکل دهي افکارمردم و بقاء مکتب نورانی اسلام ناب دارند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: مداحان اهل بيت عصمت وطهارت علیهم السلام با الگو گیری از قیام عاشورا،بایدازخودگذشتگی در راه خدا،تسلم نشدن در برابر ظلم وستم،حریت و آزادگي را در جامعه تبليغ و ترويج کنند.

وی به نقش شاعران و مداحان درشکل گیری انقلاب اسلامی و سایر عرصه ها اشاره کردو گفت:اشعار پر محتوا و انقلابی ،صدای خوش و حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشت.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان به لزوم بصیرت افزایی اشاره کرد و ادامه داد: بصیرت افزایی،دشمن شناسی و روشنگری علما،اشعار شاعران انقلابی و مداحی مداحان با اخلاص اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام ضمن جذب نسل جوان به این مجالس، بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

توسلی به لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و افزود: با اقتداربسیج،سپاه ونیروهای مسلح و روحیه انقلابی ملت بزرگ ایران اسلامی،دشمنان قدرت مقابله نظامی را با ایران ندارند،امابرای نفوذ و جنگ نرم نقشه های مختلف طراحی و برنامه ریزی می کنند.

وی ادامه داد:مبلغین،اساتید حوزه و دانشگاه و مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام با استفاده شايسته از عواطف پاک مردم بویژه جوانان عزیز،باید برای پرورش انسانهاي پاک،حق طلب،آزاده و فداکار تلاش مضاعف کنند.

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان به جلسات هفتگی و روضه هاي خانگي درمحرم ،صفر و فاطمیه اشاره کرد و گفت:باحضورطلاب خواهر و آموزش مداحان خواهردر سطح استان،اکثر اين جلسات با سخنرانی،مداحی و ادعیه خوانی خواهران برگزار مي شود.

وی ادامه داد:در این برنامه ها طلاب خواهر علاوه بر ذکر فضائل و مصائب ائمه اطهار علیهم السلام احکام نماز و واجبات دین مبین اسلام را بیان و در ادامه نیز مداحان خواهر به روضه خوانی و قرائت ادعیه می پردازند که هم فرصت خیلی خوبی را برای مبلغین خواهر فراهم کرده و هم باید تلاش شود تا آسیب های احتمالی کاهش یابد تا این محافل با رونق بیشتری تشکیل شود.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان افزود:جلسات قرآن،احکام و مجالس روضه های خانگی درحفظ اسلام ناب،ترویج فرهنگ غنی تشیع و روحیه انقلابی نسل جوان بسیار موثر و نیازهای معنوی فرزندان را به مقدار زیادی تأمین می کند.

رییس کانون مداحان و شاعران آیینی استان به برگزاری آزمون کتبی سطح بندی مداحان برادر و خواهر اشاره کرد و گفت: آموزن شفاهی در ماه نزول قرآن در سطح شهرستانهای استان برگزارشد و آزمون کتبی هم دراکثر شهرستان ها برگزار شده و یا در حال برگزاری می باشد.

وی به ثبت نام مداحان درسامانه طوبی اشاره کرد افزود: سامانه ی طوبی”بانک اطلاعات تشکل های دینی مردمی سازمان تبلیغات اسلامی” همچنان برای ثبت نام مداحان و شاعران آیینی درسطح استان فعال است.

توسلی ازمداحان وشاعران آیینی که تا کنون موفق به ثبت اطلاعات خود در سامانه طوبی نشدندخواست:دراولین فرصت ممکن با مراجعه به آدرس: tooba.tdm-ido.ir برای ثبت نام اقدام نمایند.

نائب رییس شورای قشر بسیج مداحان استان به برگزاری جلسات آموزشی در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به تقاضای مداحان و نیز لزوم برگزاری کلاسهای آموزشی،کار ثبت نام در سه رده سنی نوگلان 7 تا 13 سال،نوجوانان 14 تا 20 سال و جوانان 21 تا 35 سال به همت بسیج و کانون مداحان و شاعران آیینی استان آغاز شده که این دوره با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،سخنان مسئول بسیج مداحان استان وپاسخگویی به سوالات از دیگر برنامه های این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *