مجید مجیدی و خاطره ای از محبت بودائیان به امام حسین + فیلم

مجید مجیدی و خاطره ای از محبت بودائیان به امام حسین + فیلم

خانه / پیشنهاد ویژه / مجید مجیدی و خاطره ای از محبت بودائیان به امام حسین + فیلم

مجید مجیدی کارگردان سینما و تلویزیون که این روز‌ها همه او را با فیلم سینمایی «محمد رسول الله» می‌شناسند، خاطره‌ای از مراسم عزاداری بودائیان برای امام حسین علیه السلام گفت.

مجید مجیدی و خاطره ای از محبت بودائیان به امام حسین علیه السلام + فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید مجیدی کارگردان سینما و تلویزیون که این روز‌ها همه او را با فیلم سینمایی «محمد رسول الله» می‌شناسند، اور کلیپ مجید مجیدی و خاطره ای از محبت بودائیان به امام حسین از جهانی بودن عشق حضرت سید الشهدا علیه السلام گفت.

مجید مجیدی و خاطره ای از محبت بودائیان به امام حسین + فیلم
مجید مجیدی و خاطره ای از محبت بودائیان به امام حسین + فیلم

مجیدی در این باره گفت: در سفر به کشمیر به من گفتند که منطقه‌ای در اطراف شهر به اسم «لادک» وجود دارد که در ارتفاعات است. لادک منطقه‌ای نزدیک به تبت است که بیشترین جمعیت آن را بودائیان تشکیل داده‌اند. بعد از گشتی در منطقه چند مسجد دیدم و وقتی پرسیدم که اینجا مسلمان دارد، اهالی منطقه گفتند که اینجا حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مسلمان دارد که نیمی از آن‌ها شیعیان هستند.

وی ادامه داد: در شهر گشتی زدیم و با حسینیه‌ای روبرو شدیم که توسط شیعیان و مسلمانان آن منطقه در دست ساخت بود. داخل حسینیه‌ جمعیتی از ایرانیان، شیعیان و بودائیان بودند. از دوستانی که آنجا بودند پرسیدم؛ این عزیزان بودایی هستند ما میخواهیم اینجا صحبت کنیم مشکلی پیش نمی آید؟ آن‌ها پاسخ دادند: نه! این مردان و زنان از دوستداران اهل بیت علیه السلام و اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند. عزاداری آن‌ها در ایام محرم دیدنی است.

ادامه صحبت‌های مجید مجیدی را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *