mohtava-maktoob

محتوای آماده و منبر مکتوب برای سخنرانی محرم و صفر

خانه / آموزش / محتوای آماده و منبر مکتوب برای سخنرانی محرم و صفر

محتوای آماده و منبر مکتوب برای سخنرانی محرم و صفر

یکی از مباحث مهم پیرامون نهضت امام حسین علیه السّلام، مسأله دین دانی و دین داری است. مسلّماً دین داری درست بدنبال دین دانی درست صورت می پذیرد. آیا با نا آگاهی یا آگاهی کم و مخلوط حق و باطل می توان به دینداری درست نائل شد؟ ناگفته پیداست که تفکر و عمل التقاطی سرانجام ناخوشایندی دارد. بررسی این مسأله و مسائل دیگر در این محتوای آماده در خدمت شما عزیزان است.

مبحث دیگر در این مجموعه ، تبیین حملات علیه دین است. شامل حمله به اصل اسلام و شخص پیامبر و جامعه اسلامی. ترویج مذاهب ساختگی و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی و نفوذ در آموزش و پرورش و حمایت مالی مستقیم از کلیساها در جوامع اسلامی و ترویج فحشاء و قمار و شراب خواری در بین مسلمانان و کادرسازی از بین زنان و مردان مسلمان، فهرستی اجمالی از اقدامات خصمانه و کثیف دشمنان اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله است.

نکته دیگر ، اشاره به هزینه های دین داری است. دشواری هایی که در مسیر اجتهاد ، معرفت دینی و صیانت از دین وجود دارد. نابرده رنج گنج میسر نمی شود. گوهر دین را با خون دل و صرف جان و مال و آبرو حفظ کرده اند. پاک ترین جان ها و عزیزترین انسان ها که اولیای الهی باشند با صبر بر مصائب و استقامت در برابر ناملایمات و با خون خود این شجره ی طیبه را حفظ کرده اند و به ثمر رسانده اند.

مطلب دیگری که در این محتوای آماده به آن پرداخته شده، عوامل کج فهمی است و شامل مباحثی همچون عدم رجوع به متخصص، ویژگی های متخصصص و الزامات بهره گیری از رسانه است. همچنین به آسیب های کج فهمی هم پرداخته شده است. ایجاد امید کاذب، تخریب چهره اسلام و ابزار تخریب اسلام در آن مطرح شده است.

سرفصل دیگر در این مجموعه به بحث سازش یا مقاومت می پردازد. در این فصل به آثار مقاومت در قرآن، ابعاد مقاومت و هزینه های مقاومت اشاره شده است.

در ادامه به فصل هفتم می رسیم با عنوان از عبادت فردی تا قیام اجتماعی. مسأله شرط بندگی ، بدعت ها و سنّت ها و انتخاب اولویت ها از مباحث این فصل است. و در ادامه به این نکته می رسیم که انتظار ، قیام است نه قعود. ویژگی های دوران غیبت و وظایف منتظر در این دوران را مرور می کنیم.

بخش های پایانی با عنوان هویت کربلا و صعود ها و سقوط ها آمده است. هویت عاشقانه ، عاقلانه و عارفانه مطرح شده است. و در نهایت به ملاک های رشد و انحطاط و گونه شناسی موقعیت ها و موضع ها پرداخته شده است. این مجموعه و محتوای آماده ، حاصل تلاش موسسه تبلیغی فصل الخطاب است که إن شاءالله مورد استفاده سخنوران و مبلغان گرامی قرار گیرد.

دریافت فایل: محتوای محرم
دریافت فایل: محتوای محرم

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *