صلواتی برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

مخصوص پنجشنبه ها و جمعه ها| صلواتی برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

خانه / انتظار و مهدویت / ادعیه مهدوی / مخصوص پنجشنبه ها و جمعه ها| صلواتی برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

با توجه به آنکه در روایات تصریح شده انتظار عمل است نه حالت، بنابر این می توان با اعمال زمینه ظهور و اتصال به فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کرد. شیخ طوسی می نویسد: مستحب است بعد از نماز عصر روز پنجشنبه تا آخر روز جمعه بسیار صلوات فرستادن برای پیامبر صل الله علیه و آله به این گونه … .

با توجه به آنکه در روایات تصریح شده انتظار عمل است نه حالت، بنابر این می توان با اعمال زمینه ظهور و اتصال به فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کرد.

 اذکار و اوراد، دعاها و راز و نیازها هم می توانند در زمره اعمال منتظرانه قرار بگیرند. چنان که شیخ طوسی می نویسد: مستحب است بعد از نماز عصر روز پنجشنبه تا آخر روز جمعه بسیار صلوات فرستادن برای پیامبر صل الله علیه و آله به این گونه: «الَّلهُمَّ صلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد و عجِّل فَرَجَهُم و أهلِک عَدُوَّهُم منَ الجنِّ و الإنس منَ الاوّلینَ و الآخِرین».

یعنی: «خداوندا! بر محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و آل محمد دورد فرست و فرج ایشان را تعجیل فرما و دشمنان آنان را از جن و انس از اولین و آخرین هلاک گردان.»

و اگر آن را صد مرتبه بگوید، فضیلت بسیاری دارد.

منبع: صحیفه مهدیه، ص 302

به کانال هیات رزمندگان اسلام بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *