مداحان باید مروج وحدت باشند

مداحان باید مروج وحدت باشند

خانه / مطالب و رویدادها / مداحان باید مروج وحدت باشند

بهتاش عضو هیئت مدیره خانه مداحان تاکید کرد: ستایشگران اهل بیت(ع) باید با تاسی به سیره و سنت ائمه(ع) و در عصر استقرار نظام اسلامی در ایران از طرح مسائل اختلافی اجتناب کنند تا مبادا دشمن بهانه‌ای برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی به دست بیاورد.

مداحان باید مروج وحدت باشند

مداحان باید به تاسی از اهل بیت(علیه السلام) مروج وحدت باشند

مداحان باید مروج وحدت باشند. «یدالله بهتاش» با بیان اینکه توصیه به وحدت در آیات متعدد قرآن کریم آمده است، اظهار کرد: روش پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله و اهل بیت علیه السلام نیز تقویت وحدت و همگرایی میان گروه های مختلف مردم و تاکید بر عدم طرح مسائل توهین آمیز و تفرقه افکن از سوی مسلمانان بوده است.

عضو هیئت مدیره خانه مداحان افزود: انقلاب اسلامی که برگرفته از آیات قرآن و دستورات دین است نیز همیشه پرچمدار وحدت و همدلی بوده است. همانطور که امام خمینی رحمة اﷲ علیه و امام خامنه ای موضوع اتحاد میان ایرانیان و تمام مسلمانان جهان را مطرح کرده اند.

اجتناب از طرح مسائل اختلافی

وی تصریح کرد: ستایشگران اهل بیت علیه السلام باید با تاسی به سیره و سنت اهل بیت علیه السلام و در عصر استقرار نظام اسلامی در ایران از طرح مسائل اختلافی اجتناب کنند. تا مبادا دشمن بهانه ای برای ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی به دست بیاورد.

مداحان باید مروج وحدت باشند
مداحان باید مروج وحدت باشند

بهتاش تاکید کرد: قشر سازمان بسیج مداحان و خانه مداحان ایران همواره در توصیه ها و بیانیه های خود حرکت در مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل و امام خامنه ای در موضوعات مختلف از جمله موضوع وحدت و همدلی را مورد تاکید قرار داده است. و با هرگونه اختلاف افکنی در مجالس مذهبی مقابله می کند.

توصیه های امام خامنه ای

وی اضافه کرد: امام خامنه ای در دیدارهای سالیانه با جامعه مداحان که در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار می شود. نکات کاربردی و مهمی را مطرح می کنند. که گسترش وحدت اسلامی و اتحاد ملی از سوی شاعران و ستایشگران اهل بیت علیه السلام یکی از نکاتی است که همواره ایشان بر آن تاکید دارند.

عضو هیئت مدیره خانه مداحان در پایان خاطرنشان کرد: مداحی که خود را انقلابی و ولایت مدار می داند نمی تواند سخنان مخالف وحدت مذاهب اسلامی مطرح کند. مداح واقعی کسی است که در حرف و عمل، اشاعه دهنده معارف قرآن و اهل بیت علیه السلام و دستورات این دو یادگار ارزشمند پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله از جمله وحدت باشد.

منبع: شبستان

جهت دانلود، شنیدن صوت ها یا مشاهده سایر سخنرانی ها و کلیپ های اختصاصی هیات می توانید،

به بخش صوت یا فیلم مراجعه نمایید.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *