مداحان و هیئت ها باید گرایش سیاسی در جهت اهداف قیام امام حسین علیه السلام داشته باشند

خانه / استان ها / مداحان و هیئت ها باید گرایش سیاسی در جهت اهداف قیام امام حسین علیه السلام داشته باشند

نماینده ی ولی فقیه در چهار محال و بختیاری با بیان اینکه مداحان و هیئت ها باید گرایش سیاسی در جهت اهداف قیام امام حسین علیه السلام داشته باشد، گفت: اگر چنین نباشد، هیئت، هیئت مذهبی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام گلپایگانی در دیدار با رؤسای کانون های مداحان وشاعران آیینی و شورای هیئت های مذهبی شهرستان های استان گفت: شما به نوعی دست اندر کاران فعالیت های مداحان و هیئت های مذهبی هستید و مفتخر به مداحی و مرثیه ثرایی برای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستید که واقعا این افتخار بلندی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: شورای هیئت های مذهبی،تلاشگرانِ شکل دهیِ فعالیت های هیئت ها هستند و تقویت و گسترش هیئت های مذهبی را به عهده دارند، شکل دهی، تقویت و گسترش از مسائلی است که هر سه باید مد نظر شورای هیئت های مذهبی، به صورت مدام ومستمر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: دو مجموعه ی کانون مداحان و شورای هیئت های مذهبی با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید هیئتی برگرفته از اهداف امام حسین علیه السلام باشد و نمی شود هیئتی شکل بگیرد و از جهاد، ایثار، شهادت و مسائل سیاسی روز حرف نزند و روحیه ی جهاد گری، شهادت طلبی، ستیزه گری با دشمنان خدا در آن حاکم نباشد و اگر هیئنی شکل بگیرد و خالی از این اهداف باشد،قطعا اسم ان را نمی شود هیئت مذهبی گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: مداحی و هیئتی که رنگ و جلوه ی سیاسی نداشته باشد و سر سفره ی سیاست ننشیند و ننشاند، در راستای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حرکت نمی کند و آنچه که مقام معظم رهبری عنوان می‌فرمایند و به‌عنوان مسیر راه به هیئت های مذهبی و مداحان نشان می دهد، باید به آن عمل شود چرا که حکم از جانب ولی امر مسلمین و ولی فقیه است.

وی گفت: البته معنای سیاست و جلوه ی سیاسی این نیست که هیئت فقط و فقط در گیر جناح خاصی و یا گروه خاصی شود؛نه! دستگاه، دستگاه حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام است ولی سیاست، نظام و ضرورت های جامعه ی اسلامی، کفر ستیزی، استکبار ستیزی و براندازی طاغوت، عجین با این دستگاه است و طوری باید حرکت کنیم که مداحی ها و جهت دهی هایمان، برنامه های تبلیغاتی مان و همه ی فعالیت هایمان رنگ و بوی انقلاب و برای تقویت بخشی به ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

 در آغار این دیدار رئیس کانون مداحان استان گفت: هیئات مذهبی شور و شعور را باید در کنار هم ایجاد کنند.

حمیدرضا توسلی با اشاره به ثبت‌نام مداحان و هیئات مذهبی در سامانه طوبی اظهار کرد: مداحان استان در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه این ثبت‌نام موجب سامان دهی مداحان می‌شود خاطرنشان کرد: مداحان در این سامانه ۵ مرحله سطح‌بندی شده‌اند و دوره‌های آموزشی براساس سطح مداحان در استان برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان از معرفی شدن استان چهارمحال و بختیاری به عنوان شاخص‌‌ترین هیئت مذهبی و کانون مداحان در کشور خبر داد.

 رئیس کانون مداحان استان در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته اردوی زیارتی، آموزشی ویژه مداحان استان برگزار شد که ۱۲۰ نفر از مداحان استان چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس اعزام شدند و دوره آموزشی ویژه آن‌ها برگزار شد.

 گفتنی است در پایان این دیدار از نمایشگاه عکس و پوستر هیئت انقلابی و مداح در طراز انقلاب رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *