modiriat-taraz-enqelab

مدیریت در تراز انقلاب اسلامی – عیار مدیران – بخش یازدهم

خانه / آموزش / مدیریت در تراز انقلاب اسلامی – عیار مدیران – بخش یازدهم

ما به عنوان شخص، به عنوان مسئول، به عنوان مدیر – در هر رده ای – به اشکالات و خطاهای خودمان نگاه کنیم. البته این سخت است. برای انسان ، تصدیق کردن به خطای خود، پیدا کردن خطای خود و محکوم کردن خود، کار آسانی هم نیست؛ اما این کار سخت را باید بکنیم.

مدیریت در تراز انقلاب اسلامی – عیار مدیران – بخش یازدهم

تاکنون در ده بخش به معیارهای مدیریت در تراز انقلاب و ویژگی های مدیر موفق در تراز انقلاب اسلامی پرداخته ایم که برگرفته از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب بوده است. کم کم به پایان بحث نزدیک شده ایم. اینک بخش یازدهم را می خوانیم.

ما باید مراقب باشیم؛ «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یعنی تقوا داشته باشید. مکرر عرض کرده ایم که تقوا، یعنی مواظب خود بودن. تقوا، یعنی مراقب خودتان باشید و با چشم باز خودتان را زیر نظر بگیرید که دست از پا خطا نکنید. خیلی اوقات هست که چشم ما به خطاهای دیگران باز است، نگاه می کنیم ببینیم کجا یک اشتباهی ، خطایی یا شبه خطایی کردند – که آن را در ذهن خودمان حمل بر خطا بکنیم – اما چشم مان به خطاهای خودمان بسته است؛ این بد است. ما به عنوان شخص، به عنوان مسئول، به عنوان مدیر – در هر رده ای – به اشکالات و خطاهای خودمان نگاه کنیم. البته این سخت است. برای انسان ، تصدیق کردن به خطای خود، پیدا کردن خطای خود و محکوم کردن خود، کار آسانی هم نیست؛ اما این کار سخت را باید بکنیم. خدای متعال در معرض قیامت، در آن دادگاه سخت و دشوار ، یه ی ما را خواهد گرفت و از ما سوال می کنند؛ و اگر حالا فکرش را نکنیم ، آنجا در جواب در می مانیم.  دیدار کارگزاران نظام 1385/07/18

مدیریت در تراز انقلاب اسلامی - عیار مدیران - بخش یازدهم
مدیریت در تراز انقلاب اسلامی – عیار مدیران – بخش یازدهم

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای حفظه الله تعالی در جمع طلاب و فضلا و روحانیون مشهد مورخه 1369/01/04 فرمودند: مهم تر از همه ، مسئولیت شخص خود ماست. یعنی «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْیَبْدَأْ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیْرِهِ …» نهج البلاغه-حکمت 73 . اول تأدیب نفس است که بدون این، برداشتن مسئولیت، ممکن نخواهد شد و یک جا خراب خواهد شد و بار بر زمین خواهد ماند و مدعی خود و غیر خود را بدنام خواهد کرد. اگر بخواهیم که بار ، سالم به مقصد برسد باید همه، خودمان را اصلاح کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *