مدیریت فتنه بنی‌صدر یکی از نمودهای مدیریت امام

خانه / مطالب و رویدادها / مدیریت فتنه بنی‌صدر یکی از نمودهای مدیریت امام

حسین مظفر:

دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به مراتب سخت‌تر از دوران امام (ره) است/

مدیریت فتنه بنی‌صدر یکی از نمودهای مدیریت امام/

در دوران سازندگی همه «انا رجل» بودند

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در پنجمین روز از اردوی آموزشی- تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون نقش ولایت فقیه در گردنه‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود، شاه باورش نمی‌شد که چنین انقلابی رخ بدهد، شاه می‌گفت که کسی جرات ندارد سلطنت را از من بگیرد اما در اوج بروز وظهور تفکرات لیبرالی، کمونیستی، امپریالیستی و سایر تفکرات نوظهور و منحط در مکاتب جهان، انقلاب اسلامی ایران بدون آمیختگی با هیچ یک از این‌ها پیروز شد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسی فکر نمی‌کرد که یک پیرمرد 78 ساله با سخنرانی‌هایش 36 میلیون انسان خاموش را روشن و شاه را از کشور بیرون کند و بعد از آن خودش با عزت وارد کشور شود. وی خاطرنشان کرد: انقلاب در برابر تحریم‌ها مقاومت کرد و در دل‌ها ریشه دواند؛ انقلاب ما با اسلحه پیروز نشد، انقلاب ما به لحاظ کیفی با سایر انقلاب‌ها بسیار تفاوت دارد و در این زمینه بسیار برتر است.

این فعال سیاسی با ابراز اینکه همه ما برای ورود امام(ره) به کشور در 12 بهمن آماده و مسلح بودیم تا از ایشان در برابر توطئه‌های احتمالی حراست کنیم، افزود: زمانی که امام(ره) وارد کشور شدند آنقدر جمعیت زیاد بود که مردم بین ما و امام(ره) را گرفتند؛ این یکی از بخش‌هایی است که می‌توان گفت که کیفیت انقلاب ما به اسلحه غلبه کرد.

مظفر با بیان اینکه تحریم‌ها و تهدیدها از ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب آغاز شد، ادامه داد: در طی این سال‌ها سعی شد تا با ترور، رعب و وحشت، حمله نظامی، جنگ، تحریم‌های اقتصادی، نفتی و تهاجم فرهنگی برای ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت اقدام کنند اما هیچکدام از اینها کارساز نبود. وی گفت: بهانه دشمنان انقلاب در این سال‌ها، مبارزه با تروریسم، برقراری حقوق بشر و مقابله با ساخت بمب اتم بوده است که ملت ایران در برابر آن‌ها دوام آورد؛ مردم به خاطر تحقیق انقلاب از خون فرزند و همسران خود گذشتند و آن‌ها را به معرکه جهاد فی سبیل‌الله و شهادت در راه خدا فرستادند.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با بیان اینکه ولایت فقیه توانست حاکمیت و جمهوریت را در کشور احیا کند، یادآور شد: امامت و ولایت، بعد از شورای کذایی پس از وفات پیامبر اسلام(ص) از ریل رسالت خارج شد و خلافت به میان آمد و این وضع ادامه پیدا کرد تا زمانی که امام خمینی(ره) با روشنگری‌ها و اقدامات انقلابی‌اش باعث بازگشتن به مسیر اصلی شد. نماینده دورهای هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازی نیست کسی که ولی فقیه می‌شود معصوم باشد، گفت: جایگاه ولی فقیه بسیار مهم است، تفاوت اختیارات بین امام معصوم و ولی فقیه غیر معصوم وجود ندارد؛ امام(ره) این حرف را قبول داشت و همان زمان هم این حرف را زد.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای در گذشته بدنبال شورایی شدن رهبری بودند و می‌گفتند بعد از امام(ره) کسی نیست که لیاقت این جایگاه را داشته باشد، ابراز داشت: زمانی که عده‌ای دنبال شورایی شدن رهبری بودند، تجلی دیگری از ولایت فقیه در قامت آیت‌الله خامنه‌ای پدیدار شد. این فعال سیاسی به سخن سیدحسن نصرالله درمورد رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نصرالله گفته است: «من با بوسیدن دست آیت‌الله خامنه‌ای خواستم به جهان بگویم که مرا مرد سال دنیا معرفی کرده‌اند، رهبر من، سیدعلی خامنه‌ای است».

مظفر با اشاره به اهمیت مدیریت امام خمینی(ره) در دوران فتنه منافقین اضافه کرد: ایشان مرتبا روح شهیدان را در کالبد ملت دمیدند؛ مدیریت فتنه زمان بنی‌صدر، یکی از این نمودهای مدیریت امام بود و هرگز خانواده‌های شهدا احساس خسارت نکردند. وزیر اسبق آموزش و پرورش، بحث آیت‌الله منتظری را مطرح کرد و در این باره توضیح داد: همه منتظر بودند ببینند که اقدام امام(ره) درمورد آیت‌الله منتظری که نظریه ولایت فقیه را زیر سوال برده بود چیست و ایشان چگونه این موضوع را حل می‌کنند؛ واقعیت این است که نفوذ منافقین به خصوص در دفتر آیت‌الله منتظری باعث شد تا اینگونه استحاله فکری در ایشان به وجود بیاید.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: این دوران به مراتب سخت‌تر از دوران رهبری امام خمینی(ره) است؛ آن زمان هوس پست و مقام و مال و زراندوزی معنا نداشت، سابقه در قدرت و ثروت و حسادت در پست و مقام وجود نداشت.؛ در زمان امام خمینی(ره) کسی جرات نمی‌کرد در برابر ایشان بایستد. وی با تاکید بر اینکه بروز و ظهور طلحه و زبیر‌ها همگی بعد از رسول خدا رخ داد، ابراز داشت: در دوران سازندگی همه ادعا داشتند و همه «انا رجل» بودند.

مظفر با بیان اینکه مدیریت بحران فتنه سال 78 کار سخت و بسیار پیچیده‌ای بود، تاکید کرد: این فتنه با چراغ سبز برخی از مسئولان و جریان سیاسی در کشور رقم خورد و داشتند کشور را وادار می‌کردند تا زمین بخورد، مدیران استعفاء دادند و مجلس هم همراهی می‌کرد. وی با اشاره به اینکه در سال 78 کسانی که بعد از خروج جمعیت معترض از دانشگاه در خیابان‌ها اغتشاش کردند دانشجو نبودند، خاطرنشان کرد: اینها اوباش بودند، حمله می‌کردند و آتش می‌زدند؛ کجای آنها به دانشجو می‌خورد؟

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه رهبری به دشمنان گفتند: «ملت ایران دندان فاسد را می‌کنند»، ابراز داشت: رهبری نظام همیشه کارش جذب حداکثری و دفع حداقلی بوده است. مظفر با تاکید به نقش مدیریت رهبری در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: مدیریت بحران فتنه در سال 88 کار بسیار سنگینی بود، مدیریت بر فتنه سوریه، مدیریت بر مسائل لبنان و فلسطین، مدیریت جنایات رعب و وحشت‌های داعش و امروز نامه ایشان به جوانان اروپایی و غربی، از مصداق‌های بارز آن است.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با اشاره به سختی‌های انقلاب تاکنون و فشارهای دشمن، خاطرنشان کرد: مشارکت 85 درصدی در انتخابات معجزه است؛ آقای خامنه‌ای و امام خمینی(ره)، یک روح هستند در دو بدن که هیچ وقت حاضر به باج دهی نشدند، چه در مواجهه با منافقین و چه در مواجهه با فتنه گران در سال 88.

نماینده دوره‌های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی در خصوص سوالی مبنی بر چرایی به نتیجه نرسیدن ائتلاف 2+1 در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پاسخ داد: این سه نفر، به جای اینکه بر محور احزاب ائتلاف کنند، بر محور اشخاص تاثیرگذار این کار را کردند، بعدا به من گفتند که بدون مرامنامه ائتلاف کردند و هرچند تذکر دادم به آن‌ها و بعد از اینکه هر سه نفر با هم وارد مناظره‌ها شدند، بنده از آن‌ها جدا شدم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش برخی از بزرگان و مسبوقین به سابقه در نظام در فتنه 88 پاسخ داد: فتنه با حضور شخصیت‌های تراز اول نظام شکل می‌گیرد اما به خودی خود این اتفاق نمی‌افتد اما موضوع مهم اینجاست که رهبری طوری فضا را مدیریت کردند که هر فردی خودش، خودش را رفوزه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *