مراسم احیاء و شب زنده داری نیمه شعبان در مسجدجامع شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم احیاء و شب زنده داری نیمه شعبان در مسجدجامع شهرکرد + تصویر

جمعی از منتظران ظهور در شب تا سحر نیمه شعبان با حضور در مسجدجامع شهرکرد به مناجات و شب زنده داری پرداختند.

مراسم احیاء و شب زنده داری نیمه شعبان در مسجدجامع شهرکرد

جمعی از منتظران ظهور در شب تا سحر نیمه شعبان با حضور در مسجدجامع شهرکرد به مناجات و شب زنده داری پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی با تبریک فرخنده میلاد سراسر نور و باسعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه به اهمیت ماه با عظمت شعبان و احیاء  و شب زنده داری نیمه شعبان و شرح مناجات المحبین پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: در فراز اول مناجات المحبین، دو نکته بیان شده است اول آنکه اگر کسی شیرینی محبت خداوند را چشید و از لذت محبت او سرشار شد، جایگزینی برای او نمی‌طلبد و دل به محبت غیر او نمی‌دهدو نکته دوم آنکه اگر کسی به جوار خداوند راه یافت و به قرب معبود انس گرفت، حتی لحظه‌ای از حال و هوای انس به قرب الهی خارج نمی‌شود.

دبیر ستاد احیاء امربه معروف ونهی از منکر استان افزود: در این مناجات، شوق به لقای الهی از لوازم و آثار طبیعی محبت به خداوند سبحان، و موجب گسترش و کمال محب می‌شود، راضی بودن به قضا و قدر الهی، از دیگر لوازم محبت به خداوند معرفی شده است.

حجت الاسلام احمدی گفت: حضرت امام سجاد علیه السلام از خداوند می‌خواهد که او را در شمار کسانی قرار دهد که رضایت خود را به آن‌ها بخشیده و آنان را برای مقام رضایتش برگزیده است ، آن حضرت بندگی خدا را راه نیل به قرب و جوار الهی و درک عظمت و ارزش آن می‌داند و از خداوند درخواست می‌کند که او را در شمار مجذوبان و شیفتگانش و کسانی که آنان را برای مشاهده‌اش برگزیده است، قرار دهد.

وی با اشاره به شرایط دوستی افزود: برای رسیدن به رضوان الهی انسان تمام سعی و تلاشش باید ترک گناه و معصیت باشد،تا این دوست داشتن او را به رضوان برساند، محبت به خدا که زیاد باشد اعمال معنوی ما پررنگ خواهد شد، هرکاری را که او دوست دارد انجام می‌دهیم.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: برای رسیدن به قرب الی الله، انسان خوب و یا بد بودن با مردم را  در جهت استحکام محبت به خدا می داند، محبت خدا فوق عاده است، راه رسیدن به آن چگونه است، نزدیک شدن به پروردگار متعال است و راه رسیدن به محبت الهی،نگاه به نعمت های خداوند سبحان است،هر آنچه به انسان عنايت می شود بواسطه لطف خداونداست،اما گاهی به همه امید داریم به غیر از ذات اقدس خداوند سبحان.

حجت الاسلام احمدی گفت: مناجات، عبادت و خلوت کردن با خدا، محبت را زیاد می کند، مناجات روزانه و شبانه‌ محبت را زیاد می کند. تلاوت قرآن، نماز و یا با زبان ساده با خدا سخن گفتن، دل شب و وقت سحر مناجات با خدا داشتن محبت را زیاد می کند.

وی با اشاه به اینکه دوست داشتن ولی خدا محبت را زیاد می کند اظهار داشت: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ ، خداوند در آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده می فرماید” سرپرست و ولیّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند؛ همانها که نماز را برپا می‌دارند و در حال رکوع، زکات می‌دهند”، خدا ما را با خودش همراه کرده‌، محبت به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، دوستی با خدا را زیاد می کند.

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به اینکه سریعترین راه رسیدن به خدا محبت به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، ادامه داد: وَ مَنْ اَحَبَّكُمْ فَقَدْ اَحَبَّ اللَّهَ، وَمَنْ اَبْغَضَكُمْ فَقَدْ اَبْغَضَ اللَّهَ؛ آن كه شما را دوست بدارد خدا را دوست داشته و آن كه با شما دشمنى كند با خدا دشمنى كرده است.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، زمزمه زیارت آل یاسین،قرائت دعای کمیل، زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، مناجات شعبانیه ، زیارت عاشورا، سخنرانی و توسل به قرآن ، ضیافت سحری از دیگر برنامه های مراسم احیاء نیمه شعبان در مسجدجامع شهرکرد بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  علی پور و بیاتی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *