مراسم اربعین حسینی در شهرکرد+ تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مراسم اربعین حسینی در شهرکرد+ تصویر

آیت الله شیخ علی اکبر صمدی یزدی در مراسم اربعین حسینی که باحضور سوگواران حسینی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام شهرکرد برگزارشد گفت: اربعین تجدید خاطره عاشوراست . 

اربعین تجدید خاطره عاشور است

آیت الله شیخ علی اکبر صمدی یزدی در مراسم اربعین حسینی که با حضور سوگواران حسینی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام شهرکرد برگزارشد گفت: اربعین تجدید خاطره عاشوراست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با شب اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای آن حضرت به همت هیأت رزمندگان اسلام استان و پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران تپه نورالشهدای شهرکرد مراسم عزاداری سخنرانی، مداحی و سینه زنی برگزار شد.

دراین مراسم  آیت الله شیخ علی اکبر صمدی یزدی با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : اربعین تجدید خاطره عاشوراست، اهل بیت وارد سرزمین کربلا شدند، از مرکب ها پیاده و  یکی سراغ قبر عمو می رود، یکی سراغ قبر برادر می رود،یکی قبر طفل شش ماه را سراغ می گیرد.

استاد حوزه و یادگار سالهای دفاع مقدس ادامه داد: حضرت امام سجاد علیه السلام شاید به جابر فرمودند: جابر روز عاشورا نبودی همین جا بود جوان های ما را کشتند، همین جا بود طفل شیر خواره ما را شهید کردند، همین جا بود پدرم اباعبدالله الحسین علیه السلام را شهید کردند، همین جا بود خیمه های ما را به آتش کشیدند، عزیزان ما را اسیر کردند، اما بی بی زینب، داغش از همه بیشتر است. آمد خودش را روی قبر حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام انداخت، شروع به گریه و ناله کرد و به شرح سفر برای برادرش پرداخت.

آیت الله صمدی یزدی در ادامه گفت:  خوب چون ایام زیارت مخصوص  اربعین است، یک سلام بدهید زیارت است، اینکه حتماً خودمان را به ضریح بچسبانیم، داد بزنیم، بگوییم به دلمان چسبید، اینکه من می‌گویم زیارت است. نیت کنید شما هم با من بگویید از همین جا به کربلا و حضرت امام حسین علیه السلام ، سلام دهیم. «السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمة الله و برکاته» این یک زیارت است. یک سلام یک زیارت است.

استاد حوزه و یادگار سالهای دفاع مقدس ادامه داد: شما وقتی خانه‌ی یک عالم می‌روی، می‌گویید: سلام علیکم، ایشان هم می‌گوید: و علیکم السلام، بیرون آمدی نمی‌گویید: آقا را زیارت کردم!

کارشناس مسایل مذهبی به زیارت های واره اشاره کرد و افزود: از بهترین زیارت های وارده ار معصومین علیهم السلام زیارت جامعه و زیارت امین الله است.

آیت الله صمدی یزدی به انجام مستحبات اشاره کرد و گفت: به فرزندانمان،باید فقط مستحبات را یاد بدهم طلاب ، اساتید امور تربیتی، دبیرها، پدر و مادرها… وظیفه دارند شیوه های انجام آسان مستحبات دینی را به نسل جوان آموزش دهند.

استاد حوزه و یادگار سالهای دفاع مقدس ادامه داد: اگر خواستید نسلتان را با مستحب آشنا کنید اول با اصل مستحب آشنا کنی، مستحب در مستحب نیاورید، مثلاً اگر خواست نافله بخواند، نافله‌ی شب یازده رکعت است اما می توان

به آسانترین سیوه قرائت شود، نماز جماعت با یک تعقیبات حضرت زهرا سلام الله علیها باشد.

در ادامه این مراسم عزاداری که به صورت زنده و مستقیم از شبکه جهانبین صدا وسیمای استان چهارمحال و بختیاری پخش می شد مراسم نوحه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند و زیارت عاشورا قرائت شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: روستا ، عسگری و شریفی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *