مراسم اعمال پر فیض ام داوود در نیمه ماه رجب شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم اعمال پر فیض ام داوود در نیمه ماه رجب شهرکرد + تصویر

مراسم سوگواری وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها  و اعمال ام داوود در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد برگزار شد.

مراسم اعمال پر فیض ام داوود در نیمه ماه رجب در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگرار شد؛

مراسم سوگواری وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها  و اعمال ام داوود در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ روز پنجشنبه ۲۸بهمن ماه، همزمان با فرا رسیدن ۱۵رجب‌المرجب، در سالروز رحلت  قهرمان صبر، ایثار و فداکاری ، عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها مراسم پر فیض دعا و اعمال ام داوود از ساعت ۱۴ با رعایت اصول بهداشتی، تا هنگام غروب آفتاب برگزار شد.

در این روز که جمعی از روزه داران حضور داشتند، قاریان ممتاز قرآن مجید به ترتیل‌خوانی سوره‌های مبارک انعام، بنی‌اسرائیل، کهف، لقمان، یس پرداختند.

یکی از اعمال سفارش شده در این روز قرائت دعای ام داوود است  که در ادامه دعای پرفیض ام داوود، ذکر مصیبت و نوحه خوانی توسط یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار و حضار با چشمانی گریان در ماتم رحلت جانسوز حضرت زینب کبری سلام الله علیها به سوگواری و سینه زنی پرداختند، مومنان علاوه بر توجه ویژه به ماه رجب، اعمال ویژه این روز را برای تقرب بیشتر به ذات باری‌ تعالی به جا می‌آورند.

شایان ذکراست: مراسم ایام البیض همه ساله از سحرگاه ۱۳ رجب و به مدت سه روز در مساجد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شد، این مراسم معنوی در مرکز استان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با حضور خیل خواهران و در مسجد جامع شهرکرد با حضور برادران  و نیز برخی از مساجد و در مراکز آموزش عالی به صورت با شکوه  برگزار می شود که طی سال گذشته و امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و برای حفظ سلامت مردم، برگزاری این آیین سه روزه، انجام نشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان:  علیپور،شریفی و حبیبیان

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *