مراسم اولین روز از محرم در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم اولین روز از محرم در شهرکرد + تصویر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در نخستین روز از مراسم دهه اول محرم گفت: برقراري حكومت ديني و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم از بركات محرم و صفر است.

برقراري حكومت ديني از بركات محرم و صفر است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در نخستین روز از مراسم دهه اول محرم گفت: برقراري حكومت ديني و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم از بركات محرم و صفر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری خامس آل عبا مانند سنوات گذشته به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد و هیأت ثارالله سپاه در فضای باز مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سيدامان الله حسيني صدر با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام گفت: از لحظه لحظه ماه محرم، صفر و اربعین حسینی  و ظرفيت هاي فراوان این ایام و لیالی باید بهره گرفت.

کارشناس مسایل مذهبی به فضائل و آثار روحي و معنوي برپایی مجالس در ماه های محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: ولایتمداری، ایثار، فداكاري و گذشت، بصيرت افزايي، اخلاص و تبيين حقايق دين از جمله برکات این ایام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسيني صدر به لزوم ترویخ فرهنگ غنی عاشورای حسینی به نسل جوان اشاره کرد افزود: طلاب، روحانیون، هیئات مذهبی و مداحان رسالت سنگيني براي بيان ابعاد مختلف قیام عاشورای حسینی و اهداف قيام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ماه هاي محرم و صفر بر عهده دارند.

کارشناس مسایل مذهبی به حوادث عاشورا حسینی و اهمیت الگو گیری از آن اشاره کرد و گفت: محافل و مجالس ماه هاي محرم و صفر بهترين فرصت براي افزايش غيرت ديني، روحيه ايثار و شجاعت بين قشرهاي مختلف مردم به ويژه نسل جوان جامعه است.

روحانی وعضوهیأت رزمندگان اسلام استان، به خطبه تاریخی حضرت امام سجاد علیه السلام در مجلس یزید در تبیین جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت و اظهار کرد: حضرت امام سجاد علیه السلام پس از معرفی خود به عنوان فرزند رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم و امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام به معرفی بیشتر پدر گرامیش حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام پرداخت، تا آنجا كه صداى مردم به گريه و ناله بلند شد و يزيد از آشوب و شورش مردم ترسيد.

حجت الاسلام والمسلمین حسيني صدر اظهار داشت: حضرت امام سجاد علیه السلام در ادامه این خطبه، در بيان فضائل اميرالمؤمنين حضرت علی علیه السلام فرمودند”من فرزند کسي هستم که با آشوب طلبان و خارج شدگان از دين، پيمان شکنان و ستمگران و دين گريزان جنگيد و با ياغيان و دشمنان ناصّبي جهاد کرد”.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت امام علي علیه السلام در دوران حکومت پنج ساله خود با سه گروه سرکش رو به رو شد و با آنان به پيکار برخاست، ناکثين يا گروه پيمان شکنان یکی از این گروهها بود که جنگ جمل را به وجود آوردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود:قاسطين يا گروه ستمگران و دين گريزان یکی دیگر از این گروه ها بودند که با فريب و نيرنگ معاويه حدود دو سال از آخر عمربا برکت حضرت امام علی علیه السلام را به خود مشغول ساخت و نبرد صفين را به راه انداخت و با قرار دادن قرآن بر نيزه ها و حيله حکميت، خود را از شکست قطعي نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسيني صدر به گروه سوم اشاره کرد و گفت:مارقين يا گروه آشوب طلبان و خارج شدگان از دين نیز همان گروه خوارج هستند که با شعله ور کردن آتش فتنه و شورش عليه حکومت حضرت علي بن ابیطالب علیه السلام، جنگ نهروان را به راه انداختند و سرانجام آن امام همام توسط ابن ملجم مرادي در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در محراب نماز، سر مبارکش با شمشیر شکافته و مظلومانه شهید شد.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: نبردهای امیر ولایت حضرت علی علیه السلام مايه مباهات و افتخار بود و حضرت امام سجاد علیه السلام در خطبه ی آتشینش از آن ها به عنوان فضيلت ياد کردند و آن را مايه عبرت و درس آموزي بیان فرمودند.

قرائت زیارت عاشورا، مداحی، ذکرمصیبت و نوحه خوانی از دیگر برنامه های نخستین روز مراسم دهه اول محرم هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد و هیأت ثارالله سپاه استان در فضای باز مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد بود.

شایان ذکراست: این مراسم معنوی تا روز عاشورای حسینی ادامه خواهد داشت.

 همچنین نظیراین مراسم معنوی به همت هیأت رزمندگان اسلام استان، پایگاه شهدا و مجموعه فرهنگی مسجدجامع شهرکرد شب گذشته همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء، با رعایت اصول فاصله گذاری برگزار و حجت الاسلام شیخ ابوالقاسم قربانی دراین مراسم به ایراد سخن و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند.

گفتنی است:مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام تا آخرین شب از ماه صفر همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی علما و مداحی، مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مسجدجامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: خسرو علی پور و محمدحسین توسلی

تصاویر مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد

 

تصاویر اولین شب مراسم سوگواری خامس آل عبا در مسجد جامع شهرکرد

 

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *