مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی در بهاباد برگزار شد

خانه / استان ها / مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی در بهاباد برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی در بهاباد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ،مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از قشرهای مختلف مردم ، خانواده‌های شهدا و تعدادی از مسئولان محلی در مسجد جامع شهر بهاباد برگزار شد.

حجت الاسلام کارگر یکی از روحانیان منطقه در این مراسم با اشاره به نقش علما در اصلاح امور، گفت: آیت الله ‌شاهرودی از جمله فقیهان بزرگ و برجسته‌ جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: این مجاهد نستوه با وجود قرار داشتن در قله‌های علم و معرفت، هیچگاه از عمل به تکالیف اجتماعی و انقلابی غافل نشد و با ولایتمداری کامل تا آخرین لحظه در خدمت مردم و نظام بود.

وی هاشمی شاهرودی را از پیشتازان علم، جهاد و اجتهاد یاد کرد و گفت: این روحانی برجسته پیش از پیروزی انقلاب در مسیر به ثمر رسیدن نهضت اسلامی حرکت کرده و پس‌ از آن در خط امام (ره) و رهبری در سنگرهای مختلف و مسئولیت‌هایی که به وی محول شد، مشغول خدمت بود.

کارگر یادآور شد: این روحانی فهیم پشتوانه ای برای انقلاب و فرهنگ دینی کشور بود و رهبر معظم انقلاب با کلید واژه

« کارگزاری باوفا » در مورد وی به کار بردند.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: این شخصیت مبارز در مدت 13 سال حضور در شورای نگهبان، 10 سال رییس قوه قضائیه و فعالیت در مجمع تشخیص مصلحت، همواره مدافع نظام و انقلاب بود.

امام جماعت مسجد جامع بهاباد بیان کرد: در یک کلام ، آیت الله شاهرودی محقق واقعی و فردی زبده برای حوزه های علمیه بود، امیدواریم خداوند ایشان را غریق رحمت واسعه خود گرداند.

این روحانی بهابادی عنوان کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ،عالمی مجاهد و پارسایی عظیم بود که تمام عمرخود را در راه خدمت به مردم، نظام و انقلاب صرف کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه‌شب هفته گذشته در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی متولد 1327 در شهر نجف بود و از سال 1373 در دوره‌های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال‌های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم نیز بود.

وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *