مراسم تجلیل ازخانواده های شهدای مدافع حرم و غبارروبی امامزادگان شهرکردبرگزارشد

خانه / استان ها / مراسم تجلیل ازخانواده های شهدای مدافع حرم و غبارروبی امامزادگان شهرکردبرگزارشد

IMG_2120

مراسم تجلیل ازخانواده های شهدای مدافع حرم  استان با حضور مسئولان و مردم به میزبانی امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،جنگ تحمیلی،شهدای منا و شهدای مدافع حرم، بر پیمودن راه شهدا تأکید کرد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی گفت: عزت ،استقلال، امنیت و آرامش ملت بزرگ ایران اسلامی در بواسطه  حضور ولی فقیه شجاع و بصیر ، ایثارگری شهدا و حضور درصحنه مردم ولایتمدار است.

مدیرکل اوقاف امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما مدیون رشادت ها و از خود گذشتگی شهدا و خصوصا شهدای مدافع حرم هستیم.

وی نعمت امنیت و سلامت را برای هر امتی لازم و ضروری دانست و ادامه داد: اگر در بهترین شرایط اقتصادی به سر بریم اما امنیت و سلامت نداشته باشیم، پول و سرمایه ذره ای ارزش نخواهد داشت، پس باید قدردان فداکاری های شهدا باشیم.

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر این که شهدای مدافع حرم در بالاترین جایگاه ها قرار دارند، افزود: اگر شهدا مدافع حرم مقام بالاتری از سایر شهدا نداشته باشند، اجر و مزد کار آن ها کمتر هم نیست چراکه آن ها در شرایطی پا به میدان جهاد گذاشتند که کمتر کسی حاضر می شود که عرصه نبرد خود را خارج از کشور انجام دهد و این از اوج رشادت نشأت می گیرد.

مدیرکل اوقاف امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که اگر شهدای مدافع حرم نبودند، می بایست امروز در کشورهای مرزی ایران با داعش و دشمن می جنگیدیم، تصریح کرد:شهدای مدافع حرم با شهادت خود در راه پاسداری از حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، کانون ایثار و شهادت را برای همیشه با رنگ خون سید الشهدا علیه السلام  رنگین و جاویدان کردند.

حجت الاسلام عزیزی گفت: شهدا راه سعادت و رستگاری را در معامله با خداوند و نثار جان خود یافتند و در این مسیر برای همیشه در تاریخ اسوه و ماندگار شدند.

وی پیروی از ولایت فقیه را مهمترین توصیه شهدا عنوان کرد و افزود: تا در خط  ولایت حرکت کنیم این انقلاب از گزند توطئه‌های استکباری مصون خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور مسئولان از مقام شامخ خانواده های شهدای مدافع حرم این استان با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

در آغاز این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، هیأت امنای امازادگان و گروهی از مردم و روحانیان برگزار شد، پدران معظم و خانواده شهدای مدافع حرم به غباروبی مزار و ضریح نورانی امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها شهرکرد پرداختند.

اقامه نماز مغرب وعشاء ، قرائت دعای دل نشین توسل با نوای مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، سرهنگ توسلی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم معنوی بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم مرور می کنیم…

IMG_1948

IMG_1950

IMG_1953

IMG_1960

IMG_1957

IMG_1970

IMG_1979

IMG_1972

IMG_1997

IMG_2007

IMG_2009

IMG_2027

IMG_2034

IMG_2012

IMG_2031

IMG_2042

IMG_2052

IMG_2051

IMG_2111

IMG_2107

IMG_2104

IMG_2067

IMG_2078

IMG_2115

IMG_2135

IMG_2102

عکس از :محمد مهدی توسلی

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *