مراسم تحویل سال نو در امامزادگان شهرکرد+تصویر

خانه / استان ها / مراسم تحویل سال نو در امامزادگان شهرکرد+تصویر

باحضوراقشارمختلف مردم مراسم تحویل “سال رونق تولید”درجوار قبور مطهر شهدا و امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.

باحضوراقشارمختلف مردم مراسم تحویل “سال رونق تولید”درجوار قبور مطهر شهدا و امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با ایام ولادت مسعود امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار بام ایران مراسم تحویل سال جدید در جوار قبور مطهر شهدا،حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه  استان چهارمحال و بختیاری برگزارشد.

 

در این مراسم معنوی پس از تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ، استماع سخنان مبلغین و قرائت زیارت امین الله ، عاشورا و یا دعای توسل حضار در لحظات تحویل سال با زمزمه “یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال” و قرائت دعای فرج  برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه ،سلامتی مقام معظم رهبری، عزت و سعادت مسلمین، عاقبت به خیری جوانان ، پیروزی مسلمانان و شیعیان بر دشمنان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله و سلم  دست به دعا برداشتند.

 

این مراسم معنوی درمرکز استان چهارمحال وبختیاری درجوار قبور مطهر شهدای گمنام و حرم مطهر امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.

 

  خیل برادران ،خواهران و خانواده معظم شهدا با حضور در ایوان،محوطه بیرونی و حسینیه امامزادگان دو خاتون این شهر، از تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ، سخنرانی حجت الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مداحی و قرائت ادعیه توسط یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام بهره مند شدند.

 

پخش پیام نوروزی ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی ، ریاست جمهور و پذیرایی از حضار از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

 

 این مراسم معنوی با تلاش ارزشمند مسئولان صداوسیما به صورت زنده از شبکه جهانبین پخش و در بخش های خبری پوشش داده شد.

 

همچنین آیین سنتی چراغ بران ساعاتی قبل از تحویل سال نو در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

 

مردم مومن شهرکرد از دیرباز براساس اعتقاد دیرینه، آتش مورد نیاز اجاق خانه و چراغ منازل خود را در آغاز هر سال از امامزادگان و به دست یکی از سادات و خادمین این بقعه مبارکه تهیه می‌کردند.

 

در این مراسم خانواده‌ها در تحویل سال نو با آروزی سلامتی اهل خانواده در سال جاری، چراغ های نفتی را به دست سادات حاضر در این بقعه متبرکه روشن کرده و با انتقال آن به منازل خویش، نور ، روشنایی و گرمای عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به منازل خود می‌برند.

 

این فرهنگ مبتنی بر انگاره‌های دینی، مذهبی و اعتقادی بنا شده و از جمله این اعتقاداتی است که شکل آیینی به خود گرفته  و از آداب و رسوم مربوط به سال نوروز در شهرکرد است.

 

این مراسم  را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکس: علیرضا حیدری و

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *