مراسم تشیع پیکر جانباختگان حادثه منا | دانشگاه تهران

خانه / مطالب و رویدادها / مراسم تشیع پیکر جانباختگان حادثه منا | دانشگاه تهران

مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا صبح امروز در دانشگاه تهران آغاز شد.

دقایقی قبل تشییع پیکر 104 جانباخته ایرانی فاجعه منا آغاز شد. این مراسم با حضور مسئولان لشگری و کشوری در دانشگاه تهران آغاز شد

* پس از قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی پیکر این جانباختگان روی دست مردم شهیدپرور تشییع می‌شود. قرار است این جانباختگان در گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شوند.
* به دنبال دعوت عمومی دولت از مردم، ملت همیشه در صحنه با حضور باشکوه خود در محل برگزاری این مراسم، ضمن همدردی با خانواده‎های جان باختگان این حادثه دلخراش انزجار خود را از خاندان آل سعود اعلام کردند.
* حجت‎الاسلام والمسلمین احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‎الاسلام امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری، آیت‌الله قرهی عضو خبرگان رهبری، آیت الله افقهی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، سید حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، گرگانی رئیس دیوان عدالت اداری در میان تشییع کنندگان دیده می‌شوند.
مراسم تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا آغاز شد
* مقابل در اصلی دانشگاه تهران مملو از جمعیتی است که به انتظار پیکرهای مطهر حاجیان بیت‎الله الحرام نشسته‎اند و بانگ عزا و حزن واندوه فضا را آکنده کرده است.
* سیل جمعیت مشایعت کننده از این عزیزان تا میدان انقلاب ادامه دارد و مسیر استقبال از قربانیان منا هر لحظه میزبان جمع کثیری از خانواده‎های شهدای و مسئولان لشکری و کشوری و دیگر آحاد جامعه است.
* بوی دود اسفندی که مردم در استقبال از پیکرهای مطهر حجاجی که مظلومانه جان خود را در منا از دست دادند، فضا را پر کرده و مداحان اهل بیت در حال مدیحه سرایی برای این مصیبت هستند.
*  پیکرهای مطهر حاجیانی که از از منا تا ملکوت پرواز کردند، پس از اقامه نماز در دانشگاه تهران به سمت چهارراه کالج تشییع و به سمت آرامگاه ابدی خود در قطعه شهدای بهشت زهرا رهسپار می‎شوند.
* پرچم‎‎های مشکی با نوشته‎های بیک یا حسین و شهادتین یادآور صحنه‎های تلخی است که حجاج ما با بی‎تدبیری حکام سعودی در آخرین لحظات عمر خود این فریادها را سر می‎داند که کوردلان سعودی آن را به شعارهای سیاسی تعبیر کرده بودند. پلاکاردهایی با مضوون “مرگ بر آل سعود”، “مرگ بر آمریکا”، و “مرگ بر اسرائیل” در مسیر تشییع به چشم می‎خورد.
* اضافه می شود که تشییع پیکرهای مطهر قربانیان فاجعه منا همزمان در تهران 14 استان کشور در حال برگزاری است و مردم در سراسر کشور داغدار این عزیزان هستند. همچنین روز گذشته اولین گروه جانباختگان وارد فرودگاه مهرآباد شد و از سوی سران قوا مورد استقبال قرار گرفت. کردند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *