مراسم جشن عیدسعید مبعث در لردگان+تصویر

خانه / استان ها / مراسم جشن عیدسعید مبعث در لردگان+تصویر

جشن بعثت پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم درمسجد ابوالفضل علیه السلام شهر خنگ‌ لردگان برگزار شد.

جشن بعثت پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم درمسجد ابوالفضل علیه السلام شهر خنگ‌ لردگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛در این مراسم حجت الاسلام‌ مرادی با تبریک و تهنیت عید بزرگ مبعث به بیان عظمت این روز بزرگ پرداخت.

 

 وی با اشاره به آیه ۱۶۴ سوره مبارکه آل عمران لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ” به ترجمه و تفسیر پرداخت و گفت:خداوند بر مؤمنان منت گذاشت،نعمت بزرگی بخشید هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد؛ هر چند پیش از آن، در گمراهی آشکاری بودند.

 

حجت الاسلام‌ مرادی گفت:اهمیت وجودیِ وجود مقدس نبی گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم ‌بقدری است که خدای متعال به‌ خاطر دادن این نعمت بزرگ به بشر، بر او منت می گذارد.

 

وی، هدایت عامه مردم، تکمیل ایمان و تقوی ،تزکیه نفوس، تعلیم و تربیت جامعه ،بیداری فطرت و عقول بشر در سه محور(شناخت خود، شناخت خدا و شناخت راه هدایت)،تکمیل اخلاق بشر را از اهداف بزرگ بعث عنوان کرد.

 

حجت الاسلام‌ مرادی با تلاوت آیه 21 سوره مبارکه احزاب “لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا ” «قطعا براى شما در” اقتدا به” رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى ‏كند» و افزود: پیامبراعظم‌حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم برای بشریت الگو و  اسوه فضائل اخلاقی است.

 

وی در خاتمه اظهار کرد: بر خلاف نظر بعضی‌ها، وظیفه انبیاء و رسول مکرم اسلام، فقط پرداختن به نماز ، روزه و اصلاح اخلاق مردم نبوده که بگویند دین از سیاست جداست و امروزه هم علماء به مسجد ، منبر و احکام شرعی مردم بپردازند و با سیاست کاری نداشته باشند، اصلا اینگونه نیست،بلکه اصل حکومت و فرمانروایی عالم، از آنِ خداست که به پیامبران و امامان و سپس جانشینان ایشان که علماء و بزرگان دین هستند می‌رسد.

حجت الاسلام‌ مرادی افزود:پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم ، حکومت اسلامی تشکیل دادند و تا پایان عمر شریفشان رهبری و مدیریت آن را به عهده داشتند.

 

وی ادامه داد:امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام سیاستمدارترین شخص زمان بود، البته به معنای مثبت و واقعی سیاست که بر اساس دین و تقوا استوار بود نه سیاست به معنای دروغ و کلک و هر کار درست و نادرست برای رسیدن به قدرت و حکومت.

 

حجت الاسلام‌ مرادی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام نیز دین را از سیاست جدا ندانستند.

 

وی ادامه داد: در قرن اخیر و در دوران غیبت کبری امام زمان ارواحنا فداه هم امام راحل عظیم الشأن ما که یک فقیه و عالم وارسته دینی بود با تشکیل جمهوری اسلامی همه سیاستمداران عالم را متحیر کرد، بگونه ای که هنوز ابعاد شخصیتی این عالم مجاهد در دنیا مورد تحقیق و بررسی است.

 

حجت الاسلام‌ مرادی گفت:خلف صالح امام خمینی (ره)رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای مدظله العالی نیز یک عالم وفقیه دینی وبه تعبیرکارشناسان و صاحب نظران علوم سیاسی، یک سیاست مدار به معنای واقعی کلمه هستند که امید است پرچم انقلاب اسلامی از دست ایشان به دستان مبارک صاحب اصلی انقلاب حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه تقدیم و شاهد حکومت جهانی آخرین ذخیره الهی باشیم.

 

اقامه نماز مغرب وعشاء،تلاوت کلام‌نورانی وحی،سخنرانی،مولودیه خوانی، هدیه به اسامی محمد و مصطفی، مسابقه تقدیم جایزه وپذیرایی از برنامه های شب بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام بود.

 

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابا احمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *