مراسم جشن فرخنده میلاد مولود کعبه در امامزادگان شهرکرد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مراسم جشن فرخنده میلاد مولود کعبه در امامزادگان شهرکرد + تصویر

مراسم میلاد سعادت مولود کعبه مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت امام علی علیه‌السلام، در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه  سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

مراسم جشن فرخنده میلاد مولود کعبه در امامزادگان شهرکرد برگزارشد؛

مراسم میلاد سعادت مولود کعبه مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت امام علی علیه‌السلام، در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه  سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی حجت الاسلام امیرلجمورکی، با تبریک فرخنده میلاد با سعادت مظهر علم و عزت، عدالت و سخاوت و شجاعت، اسدالله الغالب، حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام  به بیان بخشی از فضایل و مظلومیت اولین امام شیعیان پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: حضرت امام علی بن ابیطالب علیه السلام در سیزدهم رجب سال ۳۰ عام الفیل بنا به نقل علمای شیعه و گروه زیادی از اهل سنت، ولادت با سعادتش در خانه خدا اتفاق افتاده ، این جریان از اختصاصات آن حضرت است و در تاریخ بشریت سابقه نداشته و بعد از آن نیز تکرار نشده است.

وی اظهار داشت: فضائل حضرت امام علی علیه السلام قابل ‌شمارش نیستند و بر پایه روایتی از به فرموده پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم بازگوکردن، نوشتن، نگاه‌ کردن و گوش ‌دادن به فضائل امیر مومنان، نوعی عبادت و باعث آمرزش گناهان می‌شوند.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: فضائل حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام دو دسته‌اند، فضائل اختصاصی آن امام همام و فضائل مشترک با دیگر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آیات ولایت، لیلة المبیت و شراء ، انفاق، حدیث غدیر،حدیث طیر مشوی، حدیث منزلت، مولود کعبه و خاتم‌بخشی از فضائل اختصاصی، مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به‌شمار می‌آیند،همچنین آیات تطهیر، اهل‌الذکر،مَوَدّت و حدیث ثقلین نیز از فضایل مشترک آن حضرت با دیگر  اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

حجت الاسلام لجمورکی گفت: به رغم همه تلاش‌ مخالفان درجلوگیری از نشر فضائل  یعسوب الدّین، امام المتّقین، اخ الرسول، امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام، در جوامع حدیثی شیعه و سنی، فضائل بسیار زیادی از حضرت مولا علی بن ابیطالب علیه السلام نقل شده است،عالمان دو مذهب، کتاب‌هایی مستقل نیز درباره فضائل آن خضرت نوشته‌اند، که می توان از کتب فضائل امیرالمؤمنین از ابن حنبل، خصائص امیرالمؤمنین از نسائی و عُمْدَةُ عُیونِ صِحاحِ الأخْبار فی مَناقبِ إمامِ الأبرار از ابن بطریق، نام برد.

وی به عظمت نهج البلاغه پرداخت و افزود: کتاب نهج البلاغه به عنوان برادر قرآن شناخته شده و مجموعه مطالب آن، اندکی از دانش و بصیرت وجود مبارک امیرمؤمنان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: وجود مبارک امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام در پرتو قرآن کریم، تمام مصالح ساختمان بنای الهی و ملکوتی انسانیت را با خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌هایشان تأمین کرده ‌است،به همین سبب، توجّه اهل ایمان به نهج البلاغه آن امام همام باید توجّهی اصولی باشد و این کتاب را به عنوان مفسّر قرآن کریم برای ساختن ساختمان انسانیت محور قرار دهند و با آن سر و کار داشته باشند.

حجت الاسلام لجمورکی گفت: وصی رسول اللّه صلی الله علیه وآله وسلم،عین اللّه، امیرمؤمنان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام با خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های خود،بابِ بسیاری از علوم را به روی انسان‌ها گشوده است، از زمانی که سیّد رضی بخشی از خطبه‌ها،نامه‌ها و حکمت‌های آن حضرت را انتخاب نموده و در این کتاب آورده است تاکنون که بسیاری از دانشمندان شیعه و سنی به تفسیر آن پرداخته‌اند و به پایانِ معارف و اسرار آن نرسیده‌اند،نهج البلاغه در حقیقت مبیّن و مفسّر بسیاری از معارف قرآن مجید، و در حدّ خود جلوه دیگری از کتاب خداست.

وی ادامه داد:” جرج جرداق” مسيحي،نويسنده معروف لبناني در کتاب “صوت العدالة الانسانية ” درباره حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام مي نويسد”اي دنيا چه مي شد اگر همه نيروهايت را در هم مي فشردي و دوباره شخصيتي مانند علي با آن عقل، قلب، زبان و شمشير نمودار مي کردي”.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: با همه ی فضایلی که اولین امام شیعیان داشت، تاریخ انسانیّت، مظلومی چون امام امیرمؤمنان علی علیه السلام به خود ندیده است، اگر شرائط و اوضاع زندگانی امام امیرمؤمنان علی علیه السلام را همانگونه که بوده بررسی کنیم، این حقیقت برای همه مجسم خواهد شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مولودیه خوانی، شعر خوانی و تجلیل از فعالان فرهنگی آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه  سلام الله علیهما از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: رییسی و خانم ایمانی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *