مراسم جشن میلاد انوار ثلاثه در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم جشن میلاد انوار ثلاثه در شهرکرد + تصویر

در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد؛

مراسم جشن میلاد انوار ثلاثه

همزمان با شب سوم شعبان و اعیاد شعبانیه مراسم جشن میلاد انوار ثلاثه  همراه با اقامه ی نماز مغرب وعشاء در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام دکترسیدمهدی هاشمی در نخستین شب از مراسم جشن اعیاد شعبانیه، ولادت باسعادت بزرگ پاسدار عدالت و آزادگی، سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين علیه السلام، علمدار قیام عاشورا حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت امام زين‏ العابدين علیه السلام و روزهای پاسدار و جانباز را تبریک گفت.

کارشناس مسایل مذهبی، با استناد به احادیث و روایات به بیان فضایل ماه شعبان پرداخت و افزود: ماه شریف شعبان ماه رحمت و لطف الهی و فرصتی برای شست‌وشوی دل از زنگارهای هواپرستی و دنیا زدگی است.

حجت الاسلام هاشمی به بیان حدیث پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم در مورد فضیلت ماه شعبان  اشاره کرد و گفت خاتم الانبیاء فرمودند”ماه شعبان،ماه شریفی است و ماه من است و حاملین عرش آن‌را بزرگ می‌دارند و قدرش را می‌شناسند”.

وی ادامه داد: ماه شعبان ماهی است که روزی مؤمنان برای ماه مبارک رمضان افزون می‏شود و بهشت در این ماه زینت می‏ شود، ماه شعبان ماهی است که به اعمال خوب انسان هفتاد برابر پاداش داده می‏ شود، و کارهای زشت انسان آمرزیده می‏ شود.

کارشناس مسایل مذهبی،به ویژگی ماه شعبان اشاره و گفت: در ماه‌های سال حداقل یک شهادت و یا وفات وجود دارد، اما درماه شعبان شهادت هیچ یک از ائمه ی اطهار علیهم السلام وجود ندارد و این از ویژگی‌های ماه شعبان است، خداوند این فرصت را برای بندگان ایجاد کرده است تا خودسازی بیشتر و بهتری در این ماه مبارک داشته باشند، هم به فکر خودسازی خود و هم به فکر دیگران باشند.

حجت الاسلام هاشمی به مولود پر خیر و با برکت سوم ماه شعبان اشاره کرد و ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسين علیه السلام همزمان با سوم ماه شعبان در شهر مدینه دیده به جهان گشود، آن امام همام با نثار خون پاک و مطهر خود و یاران وفادارش، از اسلام و ارزش های اسلامی پاسداری کردند.

وی افزود: حضرت امام حسین علیه السلام سومین امام شیعیان و دومین نواده رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم و یکی از دو سرور جوانان اهل بهشت و دو گل خوشبوی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و یکی از پنج نفر اصحاب کساست.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حسام رضایی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *