مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) در باقرشهر برگزار شد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) در باقرشهر برگزار شد

همزمان با پایان ماه محرم و فرارسیدن اولین روز از ماه صفر، مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها) در راستای پاسداشت مقام و منزلت ام المصائب حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) درسالن عطر ياس باقرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هيئت پيروان عترت باقرشهر، همزمان با پایان ماه محرم و فرارسیدن اولین روز از ماه صفر، مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها) در راستای پاسداشت مقام و منزلت ام المصائب حضرت زینب کبری عصردوشنبه درسالن عطر ياس باقرشهر برگزار شد.

در این مراسم با شکوه معنوی که به همت هيئت رزمندگان واحد پيروان عترت خواهران باقرشهر و با همكاري بسیج جامعه زنان سپاه حضرت روح الله(ره) و شهرداری باقرشهر برگزار می شد، نحوه به اسارت درآمدن و همچنین خطبه حضرت زینب(سلام الله علیها) در مقابل یزید ملعون مقابل صدها تن از زنان و دختران ولایت مدار منطقه به اجرا در آمد.

سرهنگ اصغر آرزومندی فرمانده سپاه حضرت روح الله(ره)، سلیمان حبیبی رئیس شورای اسلامی باقرشهر، حجت الاسلام و المسلمین سمیعی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام بهرامی مسئول آموزش سپاه حضرت روح الله(ره) و رسول وصالی نیا معاون فرهنگی شهرداری باقرشهر از جمله شاخص ترین نفرات حاضر در این مراسم باشکوه بودند.

در حاشیه برگزاری این مراسم، خانم جنگي مسئول هيئت رزمندگان واحد پيروان عترت خواهران باقرشهر اظهار داشت: فداکاری و استقامت حضرت زینب(سلام الله علیها) بعد از واقعه عاشورا و تبیین پیام عاشورا بر کسی پوشیده نیست؛ به همین دلیل با برگزاری این گونه برنامه ها می توان شخصیت مذهبی و سیاسی حضرت زینب(سلام الله علیها) را به عنوان یک الگو به زنان و دختران جامعه امروزی معرفی نمود.

وی در ادامه گفت: این همایش همه ساله در باقرشهر برگزار می شود و برای برگزاری با شکوه آن هم از ماه ها قبل برنامه ریزی و تلاش بسیاری می شود؛ به همین دلیل با بهره گیری از هنرمندان جوان و با استعداد، این نمایش را برای توسعه بیشتر فرهنگ عاشورایی در سطح منطقه برگزار می کنیم.

شايان ذكر است گروه سرود و گروه نمايشي صافات از صحنه به اسارت درآمدن زنان و دختران و نحوه شهادت حضرت رقيه مدعوين را تحت تاثير خود درآمرده و رضايت حاضرين را جلب نمودند. پرداختند.

وی در پایان از شهرداری باقرشهر و بسيج جامعه زنان سپاه حضرت روح اله (ره) که همکاری های لازم را با هيئت رزمندگان واحد پيروان عترت خواهران در برگزاری با شکوه این مراسم داشتند، تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت: امیدواریم برگزاری این گونه برنامه ها شکوه و اقتدار حضرت زینب(سلام الله علیها) را در بین زنان و دختران جامعه امروزی بیشتر تداعی کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم نیز بانوان شرکت کننده در سوگ سرور و سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبداله الحسین(علیه السلام) و اسرای کربلا دقایقی به عزاداری و در آخر پذيرايي شدند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *