مراسم دهه سوم محرم و گرامیداشت سالروز شهیدان دولت +تصویر

خانه / استان ها / مراسم دهه سوم محرم و گرامیداشت سالروز شهیدان دولت +تصویر

همزمان با دهه سوم محرم و گرامیداشت هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم بزرگداشت، با رعایت کامل اصول بهداشتی در فضای باز امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

شهیدان رجایی و باهنر مردمی بودند

همزمان با دهه سوم محرم و گرامیداشت هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم بزرگداشت، با رعایت کامل اصول بهداشتی در فضای باز امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم که به همت شورای هماهنگی تبلیغات استان، هیأت رزمندگان اسلام و مجموعه افق امامزادگان برگزار شد،  امام جمعه موقت شهرکرد با تسلیت ایام اسارت آل الله یاد و خاطره شهیدان دولت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر را گرامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن فاطمی گفت: پس از عزل بنی صدر از ریاست جمهوری، با رأی اکثریت مردم انقلابی ایران اسلامی، محمدعلی رجایی به ریاست جمهوری انتخاب شد و دراین مدت کوتاه، خدمات ارزشمند و صادقانه ای را برای کشور و محرومان انجام داد.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد افزود: رییس جمهوری و نخست وزیر در دوران کوتاه خدمت، درس های بزرگی برای مسئولان و مقامات کشور برجا گذاشته اند که می تواندالگویی برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: گرچه عمل قاطع و انقلابی موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همراهی ملت بزرگ ایران هرگونه ابتکار عمل را از دشمنان گرفته بود، اما کار برای استکبار جهانی هنوز به اتمام نرسیده بود و در این مرحله نقشه ترور و شهادت، دو یارمخلص امام خمینی (ره) و خادمین ملت بزرگ ایران را طراحی کردند و در روز هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ با انفجار ساختمان نخست وزیری به دست منافقین کوردل محمدعلی رجایی و محمد جواد باهنر مظلومانه به فیض شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، از نقاط سیاه کارنامه ننگین منافقین کوردل و حامیان بین المللی آنهاست که هرگز از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی اظهار کرد: وقتی مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی از شهادت رجایی و باهنر، با خبر شدند به خیابان ها آمدند و ایران اسلامی در سوگ رئیس جمهوری و نخست وزیر خود نشست و در روز نهم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ خلیل مردم انقلابی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و پیکر پاک و مطهر شهیدان رجایی و باهنر را تا بهشت زهرا تشیع کردند.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد گفت: هفته دولت، فرصت بسیار مناسبی برای بیان خدمات شایسته و مخلصانه ی مسئولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز آشنایی بیشتر آحاد مردم شریف کشور با اقدامات بسیار خوب انجام شده و هم الگویی ارزشمند برای خادمین مردم در مسئولیت های مختلف این نظام مقدس است.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: اگر امورات براساس اصول، قانون و شرع مقدس، برای خدا انجام شود هر چند کم باشد، خداوند به این اقدام برکت خواهد داد و آن را جاودان می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی اظهار کرد: در طول تاریخ بسیاری از حوادث و اقدامات ممکن است در زمانی کوتاه انجام شده باشد ولی ماندگاراست، ازجمله آزمون بزرگ حضرت ابراهیم علیه السلام و فرزندش حضرت اسماعیل علیه السلام و یا قیام عاشورا که در یک نیم روز انجام شد ولی چون فقط و فقط برای رضای خدا بود و دراین زمینه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از هرچه که داشت برای خدا گذشت، این قیام، تاریخ ساز و در طول تاریخ ماندگار شد همچنین هر قیامی که با الگوگیری از قیام عاشورا در دنیا صورت گرفت از جمله انقلاب اسلامی ایران که حضرت امام خمینی (ره) با الگو گیری از عاشورای حسینی، پایه گذار این نظام الهی بود، ماندگار شد.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان در خط مقدم برنامه ها حضور بیشتری داشتند و پیشقدم برای شرکت محافل مذهبی، اجتماعات بزرگ، نمازهای جمعه و جماعات بودند و این حضور مستمر و در کنار مردم بودن آثار و برکات بسیار زیادی را در بر داشت و باید این حضور همچنان استمرار داشته باشد، شهیدان رجایی و باهنر مردمی بودند، برای رضای خدا کار کردند، با اینکه زمان خدمت شهیدان دولت طولانی نبود ولی در تاریخ ماندگار شد.

اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی و ذکر مصیبت یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست: مراسم سوگواری دهه ی سوم محرم به همت شورای هماهنگی تبلیغات استان، هیأت رزمندگان اسلام و مجموعه افق امامزادگان که از شب گذشته آغاز شد، تا 16 شهریور هرشب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن فاطمی و مداحی مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ادامه خواهد داشت.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: محمدرضامومنی و کریمزاده

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *