مراسم سوگواری در لردگان / اصحاب امام حسين(علیه السلام)بهترين بودند+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواری در لردگان / اصحاب امام حسين(علیه السلام)بهترين بودند+ تصویر

دومین روز مراسم سوگواری دهه اول محرم در فلارد لردگان برگزار شد.

دومین روز مراسم سوگواری دهه اول محرم در فلارد لردگان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم حجت الاسلام محمود خیری امام جمعه فلارد در دومین روز از ماه محرم با تسلیت‌ ایام شهادت حضرت امام‌ حسین علیه السلام و یاران‌ با وفایش گفت:اصحاب امام حسين(علیه السلام)بهترين ياران اهل بيت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بودند.
وی ادامه داد:اصحاب و یاوران حضرت سیدالشهدا علیه السلام برای حمایت از امام زمان خود دست از اهل و عيال خود كشيدند و به يارىِ آن حضرت شتافتند.
امام جمعه فلارد افزود: محبت به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شوری در قلوی یارانش ایجاد کرد بودکه شب عاشورا را با تلاوت قرآن، نافله ، ذکر و مناجات با خدا سپری کردند.
حجت الاسلام محمود خیری ادامه داد: اصحاب امام حسین علیه السلام در شب عاشورا با آن حضرت بیعت کردند و با نشاط و روحيه‏اى وصف‏ناپذير ايستادگى كردند.
وی به بصیرت اصحاب خامس آل عبا اشاره کرد و گفت: اصحاب امام سوم شیعیان، اعلام می کردند اگر ما را هفتاد بار بكشند، بدنمان را آتش بزنند و دوباره زنده كنند، دست از يارى تو نكشيده و از تو جدا نمى‏شويم .
امام جمعه فلارد اظهار کرد: همين عشق و ايثار بود كه تعداد اندك اصحاب امام حسین علیه السلام را در برابر سپاه مسلح و مجهز سى هزار نفره دشمنان اسلام ناب از بامداد تا عصر روز عاشورا، پايدار نگاه داشت.
قرائت زیارت عاشورا .تلاوت کلام نورانی وحی سخنرانی.ذکر مصیبت‌ وسینه زنی از برنامه های امروز بود.
این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…
عکس: حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *