مراسم سوگواره احلی من‌ العسل در بام ایران+تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواره احلی من‌ العسل در بام ایران+تصویر

همزمان با سراسرکشور مراسم سوگواره احلی من‌ العسل در سراسراستان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در ششمین روز از ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسم سوگواره احلی من‌ العسل به یاد نوجوان 13 ساله کربلا حضرت قاسم بن‌ الحسن علیه السلام با حضور پرشور  نوجوانان عاشورایی در سراسر استان چهارمحال وبختیاری برگزار ‌شد.

دراین مراسم باشکوه که جمعی از مسئولین حضور داشتند علما مدعو با تسلیت این ایام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ایرادسخن پرداختند و در ادامه با مداحان ذکر نوحه و مصیبت دلهای نوجوانان عاشورایی را کربلایی کردند و حضار در ماتم جانسوز شهادت حضرت قاسم بن‌ الحسن علیه السلام سینه زنان ، اشک ماتم ریختند.

این مراسم در شهرکرد با سخنرانی معاون تهذیب حوزه علمیه قم و استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار و در ادامه مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام به مرثیه سرایی ، عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.

آئین “احلی من العسل” که اجتماع بزرگ دانش‌آموزی است، همه ساله همزمان با ششمین روز از ماه محرم به همت اداره کل آموزش و پرورش،هیأت رزمندگان اسلام، رده های بسیج دانش آموزی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در سطح استان  برگزار می‌شود.

این مراسم با شکوه با همکاری ارزشمند مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان اطلاع رسانی و به صورت زنده و مستقم از شبکه جهانبین و سایر شبکه های رسانه ملی پخش  و پوشش خبری مطلوب داده می شود.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سخنرانی ، مداحی ، نوحه خوانی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های اجتماع بزرگ “احلی من العسل” درسطح استان بود.

مراسم شهرکرد را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *