مراسم سوگواری خامس آل عبا در شهرکرد

خانه / استان ها / مراسم سوگواری خامس آل عبا در شهرکرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دومین روز از مراسم دهه اول محرم به بررسی سرنوشت اسلام و تحولات سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی،پس از شهادت حضرت علی علیه السلام پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دومین روز از مراسم دهه اول محرم به بررسی سرنوشت اسلام و تحولات سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی،پس از شهادت حضرت علی علیه السلام پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری خامس آل عبا مانند سنوات گذشته به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد و هیأت ثارالله سپاه در فضای باز مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سيدامان الله حسيني صدر با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام در ادامه به اسلام ستیزی معاویه اشاره کرد و افزود: تحولاتی که با خلافت معاویه‌بن ابی‌ سفیان و تأسیس دولت امویان در سال 41 هجری آغاز پس از بیست سال به حادثه خونین عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام منجر شد.

کارشناس مسایل مذهبی در دوران پس از شهادت امیر ولایت، شاهد ستیز پیدا و پنهان میان دو قرائت مختلف و بلکه متضاد از اسلام هستیم که یکی برگرفته از سیره حسنه علوی و دیگری برتافته دولت نوظهور اموی بود،یکی ریشه در سنت و سیره پیامبراعظم صلی الله علیه وآله وسلم و سلف صالح داشت و این دیگری بی ریشه بود.

گفت:با شهادت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام مبارزه‌ای بی‌امان با اسلام حقیقی و هر آنچه یادگار پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و یاد آور سنت و سیره آن حضرت بود آغاز شد و در این راه معاویه سرکوب شدید مخالفان را در صدر سیاست‌های خود قرار داد.

کارشناس مسایل مذهبی به روش های برای برپایی حکومت معاویه اشاره کرد و ادامه داد:معاویه به پشتوانه برخی از مقدسین دین فروش و عالمان دنیادوست و به مدد کوله‌باری از احادیث جعلی، راه را برایش هموار می‌شد همچنین بکار گیری و استخدام سیاستمداران و زیرکان و مکاران روزگار،از دشواری‌های او کم می کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین سيدامان الله حسيني صدر، دشنام دادن امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام- تخریب فکرى و فرهنگى جامعه – تبعید و ترور صحابه پیامبراعظم – ایجاد رعب و وحشت – تولید و نشر احادیث ساختگى و ایجاد تفرقه بین مسلمانان را از دیگر راهکارهای معاویه برای محکم کردن پایه های حکومت خود، عنوان کرد.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با قرائت خطبه۵۱ نهج البلاغه” قَدِ اسْتَطْعَمُوکُمُ الْقِتَالَ فَاءَقِرُّوا عَلَى مَذَلَّهٍ وَ تَأْخِیرِ مَحَلَّهٍ اءَوْ رَوُّواالسُّیُوفَ مِنَ الدِّمَاءِ تَرْوَوْا مِنَ الْمَاءِ فَالْمَوْتُ فِى حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاهُ فِى مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ، اءَلاَ وَ إِنَّ مُعَاوِیَهَ قَادَ لُمَهً مِنَ الْغُوَاهِ وَ عَمَّسَ عَلَیْهِمُ الْخَبَرَ حَتَّى جَعَلُوا نُحُورَهُمْ اءَغْرَاضَ الْمَنِیَّهِ” گفت:  حضرت علی علیه السلام هنگامى كه ياران معاويه در صفين بر آب فرات غلبه يافتند و آب را به روى اصحاب او بستند، فرمودند”از شما مى خواهند كه بر سفره جنگ مهمانشان كنيد و شما دو راه رادر پيش رو دارید، يا تن به ذلّت دادن و افتادن از منزلتى كه در آن قرار دارید، يا سيراب كردن شمشيرها از خون و سيراب كردن خود از آب، اگر مقهور شويد، زندگيتان مرگ است و اگر پيروز شويد، مرگتان زندگى است،بدانيد معاویه گروهی نادان را به دنبال خود می‌کشاند و حقیقت را از آنان می‌پوشاند،کورکورانه پی او می‌تازند تا به کامِ مرگ بروند.

قرائت زیارت عاشورا، مداحی، ذکرمصیبت و نوحه خوانی از دیگر برنامه های نخستین روز مراسم دهه اول محرم هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد و هیأت ثارالله سپاه استان بود.

شایان ذکراست: این مراسم معنوی تا روز عاشورای حسینی در فضای باز مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد ادامه خواهد داشت.

 همچنین نظیراین مراسم معنوی به همت هیأت رزمندگان اسلام استان، پایگاه شهدا و مجموعه فرهنگی مسجدجامع شهرکرد شب گذشته همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء،با رعایت اصول فاصله گذاری برگزار و حجت الاسلام شیخ محسن حجت پناه دراین مراسم به ایراد سخن و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند.

گفتنی است:مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام تا آخرین شب از ماه صفر همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی علما و مداحی، مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مسجدجامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: خسرو علی پور و علی بیاتی

مراسم مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد

 

 

مراسم سوگواری در مسجد جامع شهرکرد

 

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *