مراسم سوگواری سومین روز از محرم در شهرکرد+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواری سومین روز از محرم در شهرکرد+ تصویر

مراسم سوگواری سومین روز از محرم  صبح از ساعت 6:30 در مصلای حضرت امام خمینی (ره) و همراه با اقامه نماز در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد.

مراسم سوگواری سومین روز از محرم  صبح از ساعت 6:30 در مصلای حضرت امام خمینی (ره) و همراه با اقامه نماز در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد.

زیارت عاشورا فضیلت‌های بسیار زیادی دارد

حجت الاسلام دکتر هاشمی در سومین روز ازمراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام با استفاده از روایات به بیان فضلیت های قرائت زیارت عاشورا پرداخت و گفت: زیارت عاشورا فضیلت‌های بسیار زیادی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ سومین روز مراسم سوگواری خامس آل عبا به همت هیئات ثارالله سپاه و رزمندگان اسلام شهرکرد در فضای باز مصلای امام خمینی(ره)شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام دکتر سید مهدی هاشمی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به حادثه بزرگ روز عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا بزرگ‌ترین صحنه درگیری جبهه حق و باطل و ایستادگی تمام مکارم اخلاقی و خوبی‌ها در برابر همه بدی‌ها و حیله‌های شیطانی است.

کارشناس مسایل مذهبی به عظمت،فداکاری و بیان حقایق روز عاشوای حسینی اشاره کرد و افزود: در زمان غربت اسلام و در اوضاعی که جبهه باطل با به شهادت رساندن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارش، احساس می‌کرد به پیروزی رسیده، حضرت امام حسین علیه السلام در نهایت غربت و مظلومیت کار را تمام کرد و راه درست را به همه ما نشان داد.

حجت الاسلام دکتر هاشمی به برکات زیارت عاشورا اشاره و اظهار کرد: زیارت عاشورا،یکی از زیارت هایی است که ائمه معصومین علیهم السلام و بزرگان دین بر مداومت در قرائت آن تأکید کرده‌اند و بیان داشتند که تأثیرات بی‌نظیر و سازنده برای انسان دارد.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: زيارت عاشورا از احاديث قدسي است كه در آسمان هستي همچون خورشيد، نور افشاني مي كند ، تاريكي را از چهره عالم هستي برمیدارد و فضاي جهان را عطر آگين مي كند.

وی ادامه داد: در زیارت پرفیض عاشورا جلوه هاي از فضايل بزرگ مانند سعادت جاودان، رمز و راز محبت، شفاعت، كرامت انساني،معرفت و بصيرت،فيض حضور دركنار امام منصور،راه تقرب به خدا و رسولش،مقام محمود،صلوات، رحمت، مغفرت،حيات جاودان، صفات نبوي،صدق، صفا،عزت، غيرت و ايثار وجود دارد که هركدام از اينها دری براي هزاران فضيلت ديگر است.

حجت الاسلام دکتر هاشمی به روايت حضرت امام صادق علیه السلام به صفوان پیرامون اهمیت قرائت زیارت اشاره کرد و گفت: آن امام همام فرمودند”اين زيارت و دعا را بخوان و برخواندن آن ممارست كن من چند چيز را براي خواننده اش تضمين مي كنم، اول زيارتش پذيرفته مي شود، دوم سلام و درود او بدون مانعي به امام علیه السلام مي رسد، سوم تلاش و كوشش او بي سپاس نمي ماند و چهارم خداوند حاجتش را برآورده مي كند و هرگز نا اميد از رحمت خداوند باز نمي گردد”.

کارشناس مسایل مذهبی افزود:از بخش‌های مهم زیارت عاشورا لعن به قاتلان،دشمنان و غاصبان حق حضرت امام حسین علیه السلام می باشد و در این میان از بنی‌امیه به عنوان گروهی که مورد نفرین الهی قرار می‌گیرند، یاد کرده است.

شایان ذکراست: این مراسم معنوی تا روز عاشورای حسینی در فضای باز مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد ادامه دارد.

 همچنین نظیراین مراسم معنوی به همت هیأت رزمندگان اسلام استان، پایگاه شهدا و مجموعه فرهنگی مسجدجامع شهرکرد شب گذشته همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء،با رعایت اصول فاصله گذاری برگزار و حجت الاسلام شیخ محسن حجت پناه در این مراسم به ایراد سخن و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند.

گفتنی است:مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام تا آخرین شب از ماه صفر همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی علما و مداحی، مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مسجدجامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: خسرو علی پور، حسین یارعلی و حسام رضایی فرد

مراسم  سخنرانی و سوگواری در مسجد جامع شهرکرد

مراسم  سخنرانی و سوگواری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد

 

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *