مراسم سوگواری شهادت امام رئوف در شهرکرد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مراسم سوگواری شهادت امام رئوف در شهرکرد + تصویر

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در جوار بارگاه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، جمعی مسئولان ، آحاد مردم و خادمیاران رضوی، با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد. 

مراسم سوگواری شهادت امام رئوف

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در جوار بارگاه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، جمعی مسئولان ، آحاد مردم و خادمیاران رضوی، با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با تسلیت شهادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در سخنانی با استناد روایاتی از حضرت امام رضا علیه‌السلام درباره انتظارات آن حضرت از پیروان‌شان گفت: عقلانیت و خردورزی در امور، یعنی حرکت در طریق ولایت و پرهیز از افراط و تفریط، محور قرار دادن قرآن و اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام در زندگی و اجتماع و پایبندی به قواعد شرع و انجام فرائض جزو انتظارات امام رضا علیه‌السلام از پیروان مکتب اهل‌بیت عصمت وطهارت علیهم السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام درادامه اظهار داشت : قدردان محبت و ولایت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام باشیم و آن را با هیچ چیز عوض نکنیم.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام و عبادت و عمل صالح باید در کنار هم باشد، افزود: اتکا به محبت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام نباید باعث شود که واجبات و عمل صالح و کار خیر را ترک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: اکنون که دسترسی به زیارت امام رضا علیه السلام نداریم، می‌توانیم با رفع نیاز محرومین و مشکلات مردم خادم حریم رضوی باشیم وکسی که محبت اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام دارد باید مقیدترین فرد نسبت به انجام واجبات و تر محرمات باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم تربیت نسل انقلابی و مطیع اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام ، یادآور شد: پدران و مادران فقط به حضور خود در مراسم دینی اکتفا نکنند بلکه فرزندانشان را نیز به شرکت در این برنامه‌ها تشویق کنند.

دسته روی خادمیاران رضوی همراه با مردم از مسجدالرضا علیه اسلام تا امامزادگان شهرکرد ، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،قرائت صلوات خاصه ، پخش سرود ملی ،مداحی، نوحه خوانی  و ذکرمصیبت امام رضا علیه‌السلام و قرائت زیارت امین الله توسط ستایشگران و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام علیهم السلام، برپایی “موکب ” ایستگاه های پذیرایی ، سلامت و نقاشی و اقامه نماز جماعت هر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از دیگر برنامه این مراسم بود.

 در این مراسم که با حضور و خادمیاران آستان قدس رضوی و آحاد مردم مومن شهرکرد برگزار شد به نیت امام هشتم علیه السلام از ۸ خانواده  معظم و معزز شهدا وخانواده شهدای سلامت که نام رضا بود تجلیل شد.

با هماهنگی هیأت رزمندگان اسلام و اقدام ارزشمند مدیرکل، معاونین سیما و صدا،  این مراسم با شکوه از شبکه استانی جهانبین صداوسیما به صورت زنده و مستقیم پخش شد.

 شایان ذکراست: نظیر این مراسم به همت هیئات مذهبی، بسیجیان و رزمندگان اسلام در سطح استان برگزارشد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان:   شریفی ،  روستا و حسینی

تصاویر تهیه شده توسط آقایان: علیرضا روستا سید رضا حسینی و علیرضا شریفی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *