مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) هیات رزمندگان شهر کرد در بام ایران

خانه / استان ها / مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) هیات رزمندگان شهر کرد در بام ایران

 همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها مردم ولایتمدار استان چهارمحال وبختیاری داغدار عزای شهادت مظلومانه دخت رسول گرامی اسلام، همسر ولایت و مادر امامت بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ آیین های عزاداری فاطمیه دوم  و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در  شهرها و روستاها استان به شکل با شکوه برگزارشد.

 در این مراسم خیل برادران، خواهران بویژه نسل جوان ارادتمند به مادر سادات،حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها باحضور در دستجات هیئات مذهبی،رزمندگان اسلام و بسیجیان به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند و با تجمع درجوار امامزادگان، بقاع متبرکه ،مصلاهای نمازجمعه و کنار قبور مطهر شهدا،در ماتم جانسوز شهادت این بانوی نمونه جهان اسلام به سر و سینه زنان ، اشک ماتم ریختند.

مردم علوی و فاطمی  استان ولایتمدار چهارمحال و بختیاری با سیاهپوش کردن شهرها و روستاها،سردرب منازل و مغازه ها در برگزاری با شکوه  آیین های سوگواری شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها شرکت کردند.

آیین های عزاداری و دسته روی روز شهادت امه ابیها در مرکز استان،از مساجد،حسینیه ها و دفتر امام جمعه شهرکرد آغاز و دستجات سینه زنی هیئات مذهبی،رزمندگان اسلام و بسیجیان در مقابل امامزادگان حلمیه و حکمیه سلام الله علیها شهرکرد اجتماع و به نوحه خوانی ، سینه زنی ، مداحی و سوگواری پرداختند.

دراین مراسم که خیل مردم ،برادران ،خواهران، جوانان و نوجوانان عزیز، طلاب ، مبلغین و ائمه جماعات مساجد حضور  داشتند حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاهرودی با تسلیت شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها، اجتماع با شکوه مردم مومن شهرکرد را در جوار امامزادگان حلمیه و حکمیه سلام الله علیها شهرکرد برای تسلیت به صاحب عزای این روز عنوان کرد و به بیان فضایل سبب خلقت حضرت زهرای مریضه سلام الله علیها، پرداخت و به تفصیل سخن گفت.

ذکر مصیبت ،مداحی ، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

شایان دکراست: مراسم سوگواری و عزاداری ایام دوم فاطمیه صبح‌ها از روز یکشنبه 8 اسفندماه به مدت 5 روز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و شب‌ها از شنبه 7 اسفندماه به مدت 5 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء نیز مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مسجد امام حسین مهدیه از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با سخنرانی، مداحی و مرثیه‌سرایی حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی برگزار شد.

همچنین مراسم سوگواری شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به همت هیأت رزمندگان اسلام ،بسیجیان،هیئات مذهبی و هیات منای مساجد در سطح استان با حضور پر شور آحاد مردم برگزار گردید.

این مراسم در مرکز استان در حسینیه حضرت موسی بن جعفر علیه السلام امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها از ساعت 15الی 17ویژه خواهران و همزمان با اقامه نماز مغرب وعشاءبرای عموم مردم و نیزدرمساجدشهرکرد ازجمله:مسجدجامع،امام صادق علیه السلام،حضرت امام جوادعلیه السلام ، امام باقر علیه السلام، فاطمه الزهرا سلام الله علیها مسجدالنبی صلوات الله علیه وآله وسلم و… همراه با اقامه نماز مغرب وعشاءبرای عموم مردم ولایتمدار شهرکرد برگزار شد.

مراسم  عزاداری و دسته روی روز شهادت امه ابیها در شهرکرد را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

 عکاس: محمد مهدی توسلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *