مراسم شبی با شهدا در پیربلوط برگزار شد

خانه / استان ها / مراسم شبی با شهدا در پیربلوط برگزار شد

%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b7

همزمان با شام تاسوعای حسینی، آئین معنوی شبی با شهدا با همکاری پایگاه بسیج و هیئت های مذهبی در مسجد جامع پیربلوط از توابع شهرستان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ به پاس یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حریم آل الله، مراسم شبی باشهدا با حضور اقشار مختلف مردم، سوگواران هفت هیئت مذهبی برادران و خواهران پیربلوط در مسجد جامع این روستا برگزار و مقام شامخ 8شهید گلگون کفن این روستا گرامی داشته شد.

استاد دانشگاه و یادگار دفاع مقدس در این مراسم به بیان خاطراتی از رزمندگان و شهدا پرداخت و پیام های عاشورا و آرمانهای والای شهیدان را بازگو کرد.

عبدالله علیمحمدی، افزود: ملتی که شهادت دارد عزت می یابد و اگر فرهنگ ایثار و شهادت از ملتی گرفته شود، خوار و حقیر و ذلیل خواهند شد.

وی، به رشادت های رزمندگان اسلام و ویژگی های بارز شهدا اشاره کرد و با خطاب قرار دادن مسئولین، خواستار خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم شد.

علیمحمدی، تأکید کرد: همه ما در روز قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشیم و امروز با تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری، به وظیفه خویش عمل نماییم.

گفتنی است: در این مراسم کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، محرم و عاشورای حسینی پخش شد و در ادامه با نوحه خوانی مداحان منتخب هیئت های مذهبی ثارالله (علیه السلام)، سیدالشهدا(علیه السلام)، ابوالفضل العباس(علیه السلام) و علی اکبر(علیه السلام) سینه زنی در سوگ شهدای نهضت کربلا برگزار و به مقام شامخ باب الحوائج علمدار و سقای دشت کربلا، حضرت عباس علیه السلام توسل شد.

شایان ذکر است: عزاداران هیئت های مذهبی خواهران روستای پیربلوط با عناوین؛ محبان فاطمه الزهرا سلام الله علیها، حضرت رقیه سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها، در این مراسم معنوی حضور داشتند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *