مراسم شهادت امام رئوف ومهربانی مال خلیفه لردگان+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهادت امام رئوف ومهربانی مال خلیفه لردگان+ تصویر

مراسم شهادت  امام رئوف ومهربانی درمسجد ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام سید حسام فلسفی  شهادت آقا امام رضا  علیه السلام  را به عزاداران تسلیت گفت.

وی به تشریح زندگی هشتمین امام شعیان پرداخت و افزود: حضرت امام  رضا علیه السلام درشهر مدینه متولد  شد  ودرسال 203هجری قمری  درسن 55سالگی توسط مامون  به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام فلسفی اظهار داشت: مامون چون مستقر  به خلافت  گشت  وفرمانش  دراطراف عالم  نافذ گردید  ایالت عراق را به حسن بن سهل  واگذار  کرد  وخود در مرو اقامت کرد . دراطراف مملک  حجاز  وی من غبار فتنه وآشوب  رونق گرفت.

 وی ادامه داد: چون خبر در مرو  به مامون  رسید با فضل بن سهل  که ذوالریاستین  بود،که هم وزیر  وهم  مشیر او بود، مشورت  کرد،بعد از تدبیر و اندیشه  بسیار مامون  قصد کرد،حضرت امام رضا علیه السلام (مدینه  به مرو) دعوت کند  و او را ولیعهد  خود گرداند تا آنکه  سایرسادات  دست ازشورش بردارند وبگویند امام دردستگاه  مامون ریاست دارد   وقیام آن به جایی  نرسد .

حجت الاسلام فلسفی ادامه داد:مامون ، رجا ء بن ابی ضحاک را به همراه  برخی از خواص خود  به خدمت امام رضا علیه السلام بسوی مدینه  فرستاد تا آن حضرت را به سفر خراسان  ترغیب  نمایند، وقتی خدمت حضرت رسیدند، حضرت امام رضا علیه السلام امتناع  کردند  ولی آنها  به جبر  متوسل شدند. فلذا آن حضرت برای وداع  با قبر پیامبر داخل مسجد النبی شدند  و مکرر با قبر پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم  وداع می کرد،وبیرون می آمد  وبرمی گشت  نزد قبر جد بزرگوارش،  در هر دفعه صدای مبارکش  به گریه بلند بود.

وی ادامه داد: راوی می گوید من نزدیک آن حضرت رفتم و سلام کردم و برای این سفر تهنیت گفتم، حضرت امام رضا علیه السلام پس از جواب سلام فرمودند مرا زیارت کن همانا من بیرون می شوم از جوار قبر جدم و می میرم و در غربت دفن می شوم.

حجت الاسلام فلسفی افزود: حضرت امام رضا علیه السلام وقتی می خواست از مدینه خارج شود، اهل و  عیالش را جمع کرد و امر کرد بر من گریه کنند ، امام هشتم وقتی از مدینه خارج شد به سوی بصره آمد و به کوفه نرفتند و از آنجا به قم ،مردم به استقبال آن امام همام آمدند و همه برای ضیافت آن حضرت اشتیاق داشتند، حضرت فرمودند شتر من مامور است هر کجا فرود آمد من آنجا وارد می شوم ، شتر در یک خانه خوابید صاحب خانه خواب دیده بود در آن شب که  امام رضا علیه السلام فردا مهمان اوست.

وی ادامه داد: وقتی امام وارد مرو شد ، مامون از آن حضرت تکریم و احترام به عمل آورد و گفت من اراده کرده ام که خلافت را به تو واگذار کنم؛ امام فرمود اگر خلافت را خدا برای تو قرار داده جایز نیست که به دیگری ببخشی و اگر از آن تو نیست تو اختیار دار نسیتی.

حجت الاسلام فلسفی افزود: مامون که برای طلب حکومت و ریاست دستور داد برادرش محمد را در کمال سختی بکشند و سرش را برای او بیاورند و در صحن خانه خود بر چوبی نصب کردند و امر کرد هر کس برخیزد و بر او لعنت کند جایزه بگیرید، چنین کسی که این قدر طالب خلافت است آیا جز شیطنت چیز دیگری در دل دارد.

 وی ادامه داد: به دستور خلیفه حضرت امام رضا علیه السلام را مظلومانه به شهادت رساندند  و جهان اسلام را داغدار کردند.

 اقامه نماز مغرب وعشاء، تلاوت کلام وحی ، روضه خوانی،سینه زنی، پذیرایی از دیگر برنامه های شب شهادت امام هشتم بود.

%d9%84%d8%b1%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%811

img_20161129_194030

img_20161129_194035

img_20161129_194051

img_20161129_194056

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *