مراسم شهادت حضرت باب الحوائج علیه السلام در مسجد جامع شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهادت حضرت باب الحوائج علیه السلام در مسجد جامع شهرکرد + تصویر

همزمان با ۲۵ رجب المرجب مراسم عزاداری باب الحوائج، حضرت امام موسی کاظم علیه السلام در مسجد جامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد؛

مراسم شهادت حضرت باب الحوائج علیه السلام

همزمان با ۲۵ رجب المرجب مراسم عزاداری باب الحوائج، حضرت امام موسی کاظم علیه السلام در مسجد جامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام‌ دکتر سیدمهدی هاشمی با تسلیت شهادت هفتمین پیشوای شیعیان گفت: حضرت باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه السلام در هفتم ماه صفر سال ۱۲۸ یا ۱۲۹ هجرى قمری در اَبواء سرزمین حجاز دیده به جهان گشودند و در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجری قمری در بغداد به شهادت رسیدند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت امام کاظم علیه السلام در سنگر تعليم حقايق و مبارزه نشر فقه جعفرى و اخلاق و تفسير و كلام كه از زمان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و پيش از آن در عصر امام محمد باقر علیه السلام آغاز و عملى شده بود، در زمان حضرت امام موسى كاظم علیه السلام هم به پيروى از سيره نياكان بزرگوارش همچنان ادامه داشت، تا مردم بيش از پيش به خط مستقيم امامت و حقايق مكتب جعفرى آشنا گردند.

 وی ادامه داد: عصر حضرت امام كاظم علیه السلام دوران بسيار سختى براى شيعيان بود و در اين دوران حركت هاى اعتراض ‌آميز متعددى از ناحيه شيعيان و علويان نسبت به خلفاى عباسى صورت گرفت كه از مهم ترين آنها قيام حسين بن على، شهيد فخ – در زمان حكومت هادى عباسى- و نيز جنبش يحيى و ادريس فرزندان عبد الله بود كه در زمان هارون رخ داد، در واقع مهمترين رقيب عباسيان، علويان بودند و طبيعى بود كه حكومت آنان را سخت تحت نظارت آنها بگيرد.

حجت الاسلام‌ هاشمی افزود: حضرت امام كاظم علیه السلام دو بار به دست هارون به زندان افتاده اند كه مرتبه دوم آن از سال 179 تا 183؛ يعنى به مدت چهار سال به طول انجاميده و به شهادت آن حضرت منجر شده است، آخرین زندانبان امام کاظم علیه السلام، سندی بن شاهک بود،شیخ مفید گفته است سندی، به دستور هارون الرشید امام را مسموم کرد و امام سه روز پس از آن به شهادت رسیدند.

اقامه ی نماز مغرب و عشاء، ذکر مصیبت و مداحی، از دیگر برنامه های شام شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: توسلی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *