مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شهر خنگ لردگان+تصویر

خانه / استان ها / مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شهر خنگ لردگان+تصویر

مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها درمسجدحضرت ابوالفضل علیه السلام شهر خنگ باحضور امام جمعه بخش و عزاداران ان بانوی نمونه جهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در اولین شب از این مراسم حجت الاسلام خالدی با تسلیت ایام فاطمیه اول و شهادت ام الائمه سلام الله علیها گفت:سلام بر تو ای خلاصه جمال خداوند، سلام بر تو که ملائک هنوز ذکرشان را با نام تو  متبرک می کنند، سلام بر تو که چشمه ها،نام زلال تو را می خوانند، سلام بر تو که گلها، شکفتن را از تو آموخته اند و پرستوها پرواز را.سلام بر تو که تمام خاک، از شرق تا غرب بارگاه توست،سلام بر تو که آفتاب را در دوازده آینه به وسعت آسمان تکثیر کردی ،سلام بر تو که نام خدا را با دوازده قلم بر لوح خاک نوشتی، سلام بر تو که دوازده رود بی کران را تا کرانه ابدیت روانه کردی ،سلام بر تو ،بانویی که در حمایت از مردترین مرد تاریخ ، شهادت را مردانه به جان خرید، سلام بر تو ، مادری که قهرمان کربلا را در دامان مهرت پرورش دادی و سلام بر تو بانویی که نامت تا همیشه بر تارک تاریخ می درخشد.

وی ادامه داد: امروز رحیل رحلت ، گوهر گران سنگی را از صدف حیات به معراج رسانیده است و عاشقان و شیفتگان جوهر قدسیه را به سوگ نشانده است و نخل حسرت در دل ارادتمندان و در دشت دوستدارانش به بار آمده است. حجت الاسلام خالدی گفت:درود خدابر یگانه بانویی که در عرش الهی محبوب ملائکه مقرب و هم کلام با برترین آنان و حامل علم خدا یعنی جبرئیل امین بود. درود بیکران خداوند بر فاطمه(سلام الله علیها)که بهجت قلب و نور چشم رسول(صلوات الله علیه وآله وسلم)و عزیزترین انسان‌ها در پیشگاه او بود؛ وجودی که نور پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم)سراسر او را احاطه کرده بود و ازجهت شبیه‌ترین مردم در رفتار و کردار به رسول خدا بود.السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.

وی افزود:حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)می فرماید” شبی قبل از بخوابیدن پيامبر گرامی اسلام (صلوات الله علیه وآله وسلم) صدايم کردندو فرمود تا چهار کار انجام نداده ای نخواب؛- قرآن را ختم کن .- مومنان را از خودت خوشنود و راضی کن.- حج و عمره به جای بياور – پيامبران را شفيع خودت کن. و بعد بخواب. آنگاه به نماز ايستاد، من صبر کردم تا نماز پدر بزرگوارم تمام شود و گفتم ای رسول خدا (صلوات الله علیه وآله وسلم)چهار کار برايم مشخص کرده ايد که توان انجام آنها را ندارم . آن حضرت فرمودند:- سه مرتبه قل هو الله بخوان مثل اين است که قرآن را ختم کرده ای – برای مومنان آمرزش بخواه تا همگی آنان را خوشنود کنی – با فرستادن صلوات، من و ديگر پيامبران شفيع تو خواهيم شد – با گفتن ذکرسبحان الله ،الحمدالله ،لا اله الا الله و الله اکبر مثل اينکه حج و عمره به جای آورده ای .

  اقامه نماز مغرب وعشاء ، تلاوت قرآن مجید، سخنرانی، ذکر توسل ، مداحی سینه زنی  وپذیرایی از برنامه های  شب شهدت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود.

 این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *